Onze kleine man is nu 2,5 week jong. Hij is ontzettend zoet en drinkt goed aan de borst (op verzoek). Hij groeit ook goed, want is vorige week nog door de wijkverpleegkundige gewogen. De eerste week sliep hij s'nachts nog lekker 5 tot 6 uur door, maar de laatste weken komt hij om de 3 uur voor voeding. Dat zijn dus behoorlijke gebroken nachten. Hoe kunnen wij ervoor zorgen dat hij zijn nachtritme weer oppakt? Ik zit zo rond de 8 a 9 voedingen per dag. Alvast bedankt voor het advies.
Het was gelukkig maar van korte duur. Hij heeft alweer 2 nachten van 6 uur gemaakt. Hopelijk blijft het zo. Ik merk wel dat hij s'avonds tussen 5 en 11 voor om meer voedingen vraagt en ik soms om het uur aan het voeden ben. Hopelijk is dit niet verkeerd?
Hoi, Sorry voor het late antwoord, Het is een normaal beeld wat je omschrijft. Veel kindjes komen voor een nachtvoeding, ook dat is niet ongewoon. Kindjes die in de namiddag/avonduren gelegenheid hebben om te clusteren (ieder uur beetjes drinken) snacken voldoende om er een aantal uur weer op vooruit te kunnen. Daarnaast komen kindjes extra wanneer ze gaan regelen (dus wanneer meer voeding mag worden gemaakt), als ze iets onder de leden hebben, wanneer ze een sprong in ontwikkeling maken of als ze uit hun normale doen zijn (drukke dagen, feestjes, mama gemist) Ga zo door, want het klinkt heel goed! Succes Heidi