Hoi ladies, Ik heb even wat advies, steun enz. nodig! Ik heb een zoontje van 2 weken en hij wil vaaaak aan de borst. Maar dat is niet zo erg, maar er zijn vaak dagen dat hij non-stop aan de borst wil. Vandaag bijvoorbeeld, ik zit al sinds 1 uur met hem aan de borst!!!! Als hij stopt of in slaap valt is het, en ik overdrijf niet, weer huilen en het enige wat hem kan kalmeren is de borst! Help! Wat moet ik nu? Mijn andere kindje wordt voor mijn gevoel verwaarloost! Mijn man had vakantie maar moet morgen weer beginnen en dan heb ik 2 kindjes die mijn aandacht opeisen. Hoe doe ik dat?
Nee, beiden niet! Hij zuigt in het begin flink... Blijft tussendoor wel zuigen, maar wel minder krachtig. Honger lijktme ook niet, want van 1 tot 8 eten, dan zit ook zon babytje op een gegeven moment vol. Toch?
Het kunnen ook krampjes zijn. Als hij heeft goed heeft gedronken en hij dus eigenlijk geen honger meer kan hebben dan zou ik hem niet weer aan de borst leggen wsnt dan beginnen de krampjes weer. Vaak aan de borst met 2 weken is niet raar maar van 1 tot 8 is wel erg veel/lang. Ook funest voor je tepels. Hoelang drinkt hij uit 1 borst? Het is heel lastig en vaak ben ik zelf ook nog zoekende hoor en werd er zelfs een beetje onzeker van want had hij wel genoeg binnen gekregen enz? Hier is het ook echt een zuigbehoefte maar die wordt niet aan m'n borst voldaan. Ik ben als de dood voor kloven dus zodra hij klaar is haal ik hem van de borst. En ja hij huilt dan maar troosten wordt gedoogd. De pink wilt hij niet meer en de speen soms. Via een lid hier kwam ik stuitte ik op de soothie speentjes van avent. Dat is dan ook de enigste speen die hij even wilt.
Ja maar komt er wel steeds melk uit, lijkt me niet zoveel uren toch? Want misschien drinkt hij nu steeds kleine beetjes waardoor hij niet verzadigd raakt. Heb je wel eens geprobeerd hem na een voeding in een draagdoek te knopen? Dan is hij wel dicht bij je, beetje schommelen. Om zo de tijd een beetje te rekken tussen voedingen zodat deze misschien effectiever worden?
Hier wou mn zoontje de eerste weken ook heel veel drinken. Het was vooral drinken en huilen. Hij bleek verborgen reflux te hebben. Hij wou steeds drinken om de pijn te verzachten. Ik weet niet of dat bij jou aan de orde zou kunnen zijn?
Een draagzak had ik inderdaad gelezen, maar die heb ik nog geen. Ik weet niet of er melk uit komt, in het begin zal dat wel zijn. Ik wissel wel van borst tussendoor, omdat het gewoon een irritant gevoel geeft op een gegeven moment. Krampjes lijkt het niet te zijn, mijn andere zoontje heeft dat gehad en het hele lijfje verkrampte dan... Ook reflux lijkt het niet te zijn, maar dat weet ik natuulijk ook niet zeker. Hoe kom je daarachter? Ik zal die soorthie speentjes eens bestellen, ik heb inderdaad wel meerdere merken geprobeerd al. Het is wel vermoeiend zo zeg, ook is hij bij mijn man niet rustig, zodra hij hem pakt is het huilen. Dus helaas zit een keer afgeven er niet in...
De speentjes kun je ook bij de etos kopen. Mischien is hij simpelweg gewoon erg moe en heeft hij moeite met zelf in slaap vallen maar sussen is ook niet goed. Aan de borst wel in dutten maar zodra je hem eraf haalt is hij wakker en huilen? Dat doet de mijne ook en als het aan hem ligt, ligt hij 24/7 aan de borst te slapen. Hij is dan erg moe maar moet even huilen om in slaap te komen. Als ik hem dan bij me hou wordt het van kwaad tot erger. En maar blijven gapen. Na 3 tot 5 min slaapt hij.
Ja dat doet hij inderdaad, maar als ik hem even laat huilen valt hij ook niet in slaap! Vandaag gaat het iets beter... Maar gisteren begon het ook pas om 1 uur. Ik ben benieuwd. Ik heb de soothie speentjes gekocht. Ik ben benieuwd of die wel werken! Hoop van wel!! 👏🏻
Hoe gaat het nu? Het is even lastig want het huilen is zo zielig. Ik blijf er dan bij zitten en tik zachtjes op z'n billetjes (niet altijd) als hij blijft huilen pak ik hem weer op en vaak komt er dan nog een boertje uit. Daarna leg ik hem weer terug en protesteert hij nog maar bij me houden werkt ook voor geen meter.
Het gaat wel beter. Die soothie speentjes waren een top tip! Bedankt daarvoor nog! Nu kan ik hem kalmeren met die speen, ipv de borst. Het ziet er ook wel grappig uit met die dingen. Maar goed, het blijft nog even zoeken naar een ritme... Gisteravond had hij verschrikkelijke krampjes, dat was zo zielig om te zien! Gelukkig werd de oudste niet wakker van zijn gehuil. Uiteindelijk, na 2 uur, is het kleintje dan toch in slaap gevallen en daarna geen krampje meer gehad gelukkig!
Fijn te lezen dat het beter gaat nu. Ja die speentjes zijn niet de kleinste schattige dingen maar ze werken wel goed hahaha. De ritme komt vanzelf wel hoewel een beetje sturen geen kwaad kan. Heb je ook al infacol geprobeerd tegen de krampjes?
Oh zo herkenbaar! Hier hielpen ook de soothie speentjes en ik doe hem vaak in de draagdoek. Onmisbaar voor mij, zo balt hij steeds meteen in slaap en heb ik aandacht voor mijn andere kindje. Pittig is het zeker!