Hoi, Ik vroeg me af hoe jullie het doen met het kolven wanneer je zonder je kindje weggaat. Mijn zoontje is nu ruim 10 maanden en krijgt als ik thuis ben een keer of 6-7 borstvoeding. Als ik werk een flesje met melk, maar daar is hij niet echt fan van. Ik ben nog niet vaak zonder hem weg gegaan, omdat kolven niet mijn hobby is en ik het op het werk ook al doe. Maar binnenkort willen we bijvoorbeeld een avondje met z'n 2en weggaan. Konden jullie op die leeftijd een kolfbeurt overslaan? In een restaurant of café kolven zie ik ook niet zitten. Op het werk kolf ik nu sinds kort 1 ipv 2 keer, dit gaat prima. Hij drinkt wel nog 1 of 2 keer snachts.
Wij gaan s'avonds altijd pas weg als de kleine man in bed is en dus ook all gegeten heeft. o hoef ik ook niet te kolven... Wat mijn hobby is het ook niet 😊 en als hij wakker word als wij nog niet terug zijn krijgt hij van de Babysitter een klein flessje...
Op die leeftijd kon ik wel een kolfbeurt overslaan. Kolfde dan wel als ik weer thuis kwam of legde baby even aan.
Bedankt voor jullie reacties. Ik kolf zowiezo voordat ik vertrek even. Maar hij wordt nog zo wisselend wakker savonds en snachts...ergens tussen 22:30 en 1. Ik zou hem dan inderdaad wanneer ik thuiskom weer aan kunnen leggen ipv kolven, of hij moet net gedronken hebben. Wanneer was jullie productie stabiel, en waar merkte je dat aan? Hoe flexibel kon je dan met kolven omgaan?
Mijn productie is nu al stabiel. Ik merk dat aan de hoeveelheid voeding die ik s ochtends heb, wat ik kolf en op de dagen dat ik zelf voed. Op werkdagen kolf ik twee keer (ochtendvoeding live en daarna thuis ook) en omdat ik om de dag werk kakt mijn productie niet in. Ik voed op verzoek en dat komt uit op 5x zonder nachtvoeding. De laatste voeding is meestal rond 8/9 uur en dan s ochtends rond 6 uur weer. Ik ben eerder al wel een middag/avond weggeweest. Ik hou meestal 6 uur aan als ik geen zin heb om een kolf mee te nemen. Als het me s nachts lukt, dan lukt het me overdag ook. Daarvoor er erna direct voeden/kolven is dan wel aan te raden!!! Kolven zal nooit mn grootste hobby zijn. Onthou wel dat een kolf nooit zoveel eruit krijgt als je baby kan. Laat je dus zeker niet foppen door wat er met kolven uitkomt. Met werken heb ik al gemerkt dat het ook aan je mindset ligt. Ga je tussendoor kolven als het druk is op je werk of ga je ontspannen kolven omdat het rustig is, ben je moe, heb je het koud/warm, heb je een fijne ruimte etc etc.
Ik werk onregelmatig dus regelmatig een paar dagen achter elkaar vrij om mijn productie evt. op te krikken. Maar ik zou niet durven zeggen dat mijn productie stabiel is. Blijf bang voor een dip. 1 keer kolven op het werk lukt nu, maar hoop binnenkort zonder kolven te kunnen. Of wat langer weg te kunnen zonder te kolven of me daar druk over te maken. Ik werk in de zorg wat idd vaak best stressvol is om rustig te kunnen zitten en tijd vrij te maken. En het gaat me steeds meer tegenstaan eerlijk gezegd.