Na de geboorte van ons vierde kindje wil ik beginnen met kolven. Ons kindje zal de eerste weken in het ziekenhuis moeten blijven en kan niet 'live' drinken. Hopelijk lukt dat wel bij thuiskomst. Nu heb ik niet veel ervaring met kolven, maar hopelijk hebben hier wat mensen advies. wat is handiger om te doen? - een kolf huren (professionele medela), en kan ik dan de startersset van vorige keer gebruiken (4,5 jaar oud) of een nieuwe aanschaffen? - een eigen kolf aanschaffen, met het oog op makkelijker meenemen van en naar het ziekenhuis. En wat is het handigst om de melk te bewaren? Flesjes of van die bewaarzakjes? Alvast bedankt!!
Ik dacht dat als je de borstvoeding echt met de kolf op gang moet brengen, aangeraden wordt een professionele kolf te huren, je kunt dan alsnog een kolf aanschaffen als blijkt dat je toch langer moet kolven. Als de kolfset gewoon past op de kolf, zou ik die weer gebruiken, bij een tweede kindje koop je bij je eigen kolf normaal gesproken ook geen nieuwe set toch? Ik zou contact opnemen met een laktatiekundige, aangezien je al weet dat je moet gaan starten met de kolf, dan heb je ook meteen iemand paraat als back-up bij problemen of voor als je kindje thuis moet leren uit de borst te drinken (hoe gaat het in het ziekenhuis bijvoorbeeld, via een sonde, spuitje, cup of de fles? Vooral de laatste is tricky).
Om je borstvoeding op gang te brengen heb je inderdaad een professionele huurkolf nodig. En daarbij dus inderdaad nieuwe toebehoren.
Mijn zoontje heeft de eerste dagen ook afgekolfde melk gehad, ik gebruikte toen die grote Medela kolf die het ziekenhuis heeft. Eenmaal thuis zelf een kleine elektrische kolf gekocht.
Bedankt! Zal idd beginnen met de professionele. Daarna kunnen we altijd nog kijken hoe het loopt. Ons kindje zal via een sonde gevoed worden, maar ik heb idd al een lactatiekundige op het oog voor daarna. Soepel verloopt bv niet bij mij, dus heb denk ik wel wat hulp nodig.
Die zakjes vind ik echt helemaal niet fijn, gaan vaak lekken. Heb ik overigens ook met de bakjes van avent met zo'n blauw dekseltje. Het beste vind ik de flesjes van medela zelf (als je een medela kolf zou kopen) maar die zijn helaas erg duur. Als alternatief kan je andere flesjes kopen op bv Moedermelk flessen, die zijn een stuk goedkoper, passen ook op de kolf en sluiten goed af. Alleen gaat de maatverdeling er wat af als ze vaak gewassen zijn.
Inderdaad, bv opwekken met sterke ziekenhuiskolf. Daarna kun je kijken wat je beter bevalt. Ik weet niet wat de reden van de ziekenhuisopname en sonde is, maar mocht je contact zoeken met een moeder die ervaring heeft met het voeden van een kindje met een schisis, dan ken ik wel iemand.
Ze is gister geboren! Dus idd nu met de ziekenhuiskolf aan de slag, die zullen we thuis ook nog even huren. @ dirksmama, ze heeft een vernauwing in haar dunne darm. Daar wordt ze vandaag aan geopereerd. Vandaar de sonde. Als blijkt dat de darm het goed verteerd mag ze hopelijk aan de borst.
Gefeliciteerd MissyM! Wat leuk, een meisje, vinden de grote broers het leuk? Wel heel spannend, hoe is de operatie gegaan? Hopelijk snel weer thuis met je hele gezin
Gefeliciteerd!! Als je zelf een kolf aanschaft kan ik je de Horigen Chicture elektrische dubbelzijdige kolf echt aanbevelen. Wat een super ding is dat!
Ik heb uit Duitsland ( op windln.de ) eigenlijk de Lansinoh elektrische pomp zet besteld, ik ben hier tot op de dag van vandaag erg tevreden over eveneens over de melk bewaarzakjes van het merk.
Bedankt allemaal! Het gaat nu gelukkig goed en ze is weer thuis En.. Ze drinkt nu volledig aan de borst, dus dat is helemaal fijn!