Afbouwen of niet?

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door BoBam, 23 sep 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. BoBam

BoBam Niet meer actief

Ik ben dit weekend 2 keer naar de huisartsenpost geweest omdat ik een borstontsteking heb. Ik was er goed ziek van, verhoging zat helemaal te rillen! En alles deed me zeer! De eerste kuur sloeg niet aan want de volgende dag zat er een dikke rode plek op mijn borst. Dus heb een andere kuur gekregen die werkt gelukkig nu wel!
    Alleen ben nou echt heel erg in de diaree! En Sven moet nou net vadaag voor het eerst naar het buro! Nou misschien dat mijn moeder maar alleen met hem heen moet..Vind ik zo jammer!
    Maar goed mijn borsten deden dus erg pijn! Vandaag gaat het wat beter, het is nog niet over maar kan er weer een beetje normaal aan komen!
    Anders had ik geopereerd moeten worden zei de dokter! Nou dat zag ik ook helemaal niet zitten!
    Nou zit ik er heel erg over te twijfelen of ik nog wel door wil gaan met borstvoeding geven..Want ik ben zo bang dat ik er weer last van krijg!
    Wat zouden jullie doen?
    Ik voed ook met tepelhoedje dat is ook iets wat ik erg lastig vind als ik ergens anders ben. :(

2. Nemo

Nemo Niet meer actief

Ik heb ook een bo gehad. Maar stoppen is dan niet verstandig ! Evt. later als het weer helemaal over is.
    Je weet vast hoe deze bo is ontstaan en geloof me volgende keer ben je veeeeel allerter en komt het vaak niet weer zo ver.
    Tepelhoedje zou je kunnen proberen afbouwen evt. met behulp van een lk.
    Iin het begin is bv soms moelijk/investeren. Ik denk dat veel dat herkennen later word het steeds makkelijker. Ik zou zeggen voed nu in elk geval door zodat die bo het beste/snelte kan genezen en kijk dan hoe je er dan tegenaan kijkt.

3. appeltje

appeltje Niet meer actief

Wat naar zeg... gelukkig dat de medicijnen helpen. Met een tepelhoedje kan het zijn dat je kindje de borst niet goed leegdrint, dus dat kan een reden zijn dat je borstontsteking hebt ontwikkelt. Wat Nemo zegt, neem contact op met een lactatiekundige, die kan je helpen met het afbouwen van het tepelhoedje en tips geven en meekijken bij het aanleggen.

4. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Inderdaad, contact opnemen met een LK.

En dat zo'n arts direct begint met 'dreigen' met een operatie?! Volgens mij is dat alleen als je echt een abces oid hebt.

Hopelijk gaat het snel beter!

5. lvdwerf

lvdwerf Bekend lid

16 jan 2007
    744
    0
    0
    Office manager
    Hoenderloo
    Hoi Bobam,

Misschien een lichtpuntje... Ik heb 3 keer borstontsteking gehad maar ben er nu al ruim een half jaar vanaf.
    De eerste keer had ik het met ongeveer 5 weken en heel heftig, net als jij. De 2e keer was het een week nadat de kuur op was weer mis, blijkbaar had de eerste kuur niet goed gewerkt. Het werd toen wel weer net zo heftig als de eerste keer omdat de HAP zo stom was om mij geen kuur te geven omdat ik nog geen hoge koorts had! GRRR!
    Ik had vanaf begin af aan veel melk en mijn dochter dronk mijn borsten niet goed leeg. De kolf die ik had kolfde mijn borsten ook niet goed leeg, waardoor ik die eerste 2 keer ontstekingen kreeg.
    De derde keer was met een maand of 3, weer doordat mijn borsten niet goed leeg kwamen doordat ze slecht dronk. Toen heb ik ook niet eens meer echt een ontsteking gehad, want toen ik het op voelde komen heb ik direct met spoed de HA gebeld, omdat ik wist dat ik een uur later al hoge koorts kon hebben. Toen heb ik direct een kuur gekregen en heb ik dus er nooit heel veel last van gehad.
    Toen heb ik meteen een goede kolf gekocht en toen heb ik het nog een paar keer gevoeld, meteen goed leeg gekolfd en sindsdien geen problemen meer.
    Ik heb nu al een half jaar niet meer hoeven kolven en al voed ik normaal 3 keer op een dag, als ik nu een dagje 2 keer voed, dan levert dat ook nog geen problemen op, zonder dat ik hoef te kolven.

Ik kan je dus alleen maar aanraden om door te gaan, ik voed nu nog steeds en ben zo blij dat ik toen niet heb toegegeven aan de twijfel om te stoppen!

Deel Deze Pagina