Kolven na de wettelijke periode op het werk

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door 40plusmama, 16 sep 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. 40plusmama

40plusmama Niet meer actief

Ik heb het voorzichtig met mijn baas over het kolven gehad maar het mag dus niet :( (doorgaan in zijn tijd bijvoorbeeld). Ik mag best een half uur eerder komen maar dan niet eerder inloggen dus dat heeft ook geen nut. In de pauze had hij liever niet maar hij kon me niet tegenhouden.

De verstandhouding is al niet zo best dus ik hoef niet veel te verwachten. Momenteel ben ik even hele dagen thuis maar ik moet binnen 3 weken weer gaan werken waarschijnlijk dus ik zal dan echt maar 1x kunnen kolven. Ik ben zo bang dat de boel dan erg terug gaat lopen. :(

2. appelsientje

appelsientje Fanatiek lid

5 mei 2007
    1.308
    0
    0
    bah wat een rot situatie! En kan je s avonds misschien nog een keertje kolven?

Die van mij drinkt nu 4 voedingen (incl 1 nachtvoeding) dus sochtends, tussen de middag en voor het slapen. Dus ik kolf nu ook in mijn lunchpauze en dat krijgt hij dan weer bij de oppas. En dat gaat nu heel erg goed. Maar ja daar heb jij natuurlijk niets aan.... veel succes enneh... dan maar even niet socializen, toch? (belachelijk)

3. 40plusmama

Luuk heeft het volgende schema ongeveer

6-7 uur bv
    10-11 uur bv
    14-15 uur bv
    18-19 uur bv

Tussendoor groenten, fruit en brood. Ik geef hem dan de eerste zelf en de laatste ook maar met die 2 ertussen zit ik dus te knoeien. De ellende is ook nog dat we een pauzetijd opgelegd krijgen, dat kan 12 uur zijn maar ook half 2. Ik kan dan wel proberen te ruilen met iemand maar als niemand wil dan zit ik.

Het kon nog weleens heel lastig gaan worden :(

4. jingels

jingels VIP lid

8 jul 2006
    7.742
    1
    0
    Je hebt recht op pauze toch, tenminste een half uur aaneengesloten?

Of het om 12 uur of half 2 is maakt niet zoveel uit, als je die ene keer maar hebt.
    Als je kind 9 maand is, zie je wel weer verder.

Ik vind het echt een hele vervelende situatie voor je, toevallig lid van de vakbond?

Het enige wat je kan doen, is bijv. vanaf nu een extra kolfmoment inlassen , ook op de dagen dat je niet werkt. Dan kan je het m.i. redelijk opvangen. Vanaf 9 maanden, is het afwachten,maar dat vaste kolfmoment bijv. 's avonds er wel inhouden.
    Rond de 10 maanden is je productie stabiel.

Ik hoop dat het allemaal meevalt voor jullie.

5. senna1979

senna1979 Fanatiek lid

3 feb 2006
    1.496
    0
    0
    verpleegkundige op een woongroep voor mensen met e
    Zuid Holland
    Mijn baas bood zelf aan dat ik mocht blijven kolven, onder werktijd (ik ga ook regelmatig later weg) heb je dit al overlegd?

Groetjes Senna

6. jetteke

jetteke Bekend lid

21 apr 2006
    989
    0
    0
    overijssel
    Tsjonge, dat er niet een beetje meegewerkt kan worden zeg.
    Toen ik op het werk kolfde deed ik dat één keer op het werk, na de middagpauze.
    Een verder voor ik naar mijn werk ging, direct als ik thuis kwam en 's avonds voor het naar bed gaan. Dan zit je toch op 4 keer (ik kolfde full time) Misschien zou je dat kunnen proberen.
    Op mijn vrije dagen kolfde ik als het nodig was een paar keer vaker af...
    Inmiddels hoef ik niet meer op het werk te kolven...

7. 40plusmama

Onder werktijd mag het niet. Wij moeten stipt om 8.30 ingelogd in de computer zitten. Ik kan wel eerder aanwezig zijn maar niet eerder beginnen. Anders was ik wel eerder begonnen en langer door gegaan om extra kolftijd te hebben. Ze hebben van het begin af aan moeilijk gedaan over het kolven. Ik bouwde met 3x2 uur per week op en van die 2 uur was ik ook nog een half uur kolven (nou ja, 20 minuten dan) en dat was van het begin af aan bekend. Toch hebben er collega's geklaagd. Maar ja, die achterbakse trutten klagen over alles en het liefste achter je rug om :evil:

8. jingels

jingels VIP lid

8 jul 2006
    7.742
    1
    0
    Stomme trutten, gewoon jaloezie. Bovenstaan he!
    Kop in de wind!

9. 40plusmama

Nou was het maar zo makkelijk. Ik heb nogal wat voor mijn kiezen gehad en kan de energie niet meer opbrengen om weer een strijd te gaan voeren. Ik werk er 7 jaar en het is al 7 jaar gezeik. Ik ben druk op zoek naar wat anders maar het wil niet lukken.

10. jingels

jingels VIP lid

8 jul 2006
    7.742
    1
    0
    Ik zie net de prachtige foto van je knulletje, de beste stimulans die er is!

Heb je het al met je partner besproken, hoe nu verder?

11. 40plusmama

Dank je.

Ja we proberen steeds te zoeken naar een oplossing maar we weten het ook niet. Qua een nieuwe baan kijkt hij samen met mij mee. Het punt is alleen dat ik momenteel weer volledig thuis zit. Ik ben een beetje ingestort :(

12. Bri

Bri Niet meer actief

Ach Dees68, wat naar! Ik kan me goed voorstellen dat je helemaal geen trek hebt in die strijd. En dat zou ook helemaal niet nodig moeten zijn.
    Bizar dat er zo weinig begrip is... Als de verhoudingen nou beter waren, zou ik zeggen: vertel een keer (in een werkoverleg of zo) kort wat BV geven voor jou en je ventje betekent, wat kolven inhoudt en waarom je het belangrijk vindt. Dan kun je ook nog even vertellen wat de wettelijke (minimum-)regeling is.
    Maar ja... als de sfeer zo is als jij hem beschrijft, snap ik ook wel dat je daar helemaal geen trek in hebt.

Sorry, heb geen goede oplossing voor je. Ik hoop dat jij je gauw weer wat lekkerder gaat voelen en een leukere werkkring kunt vinden. Heel veel sterkte gewenst en knuffel Luuk maar flink, daar knap je altijd van op!

13. Nemo

Nemo Niet meer actief

Sluit me helemaal aan bij Bri. Denk nu maar om jezelf en om je prachtige ventje(s).

Deel Deze Pagina