Ritme borstvoeding

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door Ladycake, 18 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ladycake

Ladycake Bekend lid

14 mei 2011
    531
    0
    0
    Hallo!

Sinds 3 weken ben ik mama van een prachtige dochter en geef ik vol trots volledige borstvoeding.
    Dit ging in het begin erg moeizaam in de zin van veel pijn aan mijn tepels, gelukkig wordt dit elke dag beter.
    Op dit moment komt ons meisje gemiddeld elke 3 uur voor een voeding.
    Nu heeft ze een paar keer langer dan 4 uur tussen de voedingen gelaten.
    Volgens onze kraamhulp mocht ze (in de kraamweek) niet langer dan 4 uur tussen de voedingen hebben en moesten we haar wakker maken. Echter vraag ik mij af of dit echt nodig is. Als zij echt honger heeft wordt zij wel wakker toch?
    En wanneer zal er meer tijd tussen de voedingen gaan zitten, dus wanneer gaan we minder voeden. Nu komt de kleine nog zo'n 8 keer per dag.
    Dan nog een laatste vraag. Als de kleine honger heeft voed ik per keer 1 borst. Ik leg haar dan aan, ze drinkt dan zo'n 15 tot 20 minuten en valt dan in slaap. Dan verschonen we haar en leggen haar dan nog een keer aan, ze drinkt die tweede keer dan nog zo'n 5 á 10 minuutjes. Is dit een handige manier van voeden of kan ik het beter anders doen? We doen het nu zo omdat dit ons verteld is door onze kraamhulp in de kraamweek en wij totaal niks weten van borstvoeding.
    Oh jah, de kleine was de laatste keer wegen in een week tijd 220 gram aangekomen, is dit niet heel veel?

Alvast heel erg bedankt en mijn excuses voor de vele vragen.

2. Teddy

Teddy Bekend lid

20 okt 2011
    695
    0
    0
    Hoi Ladycake,

Je meisje groeit goed (150-250 gram per week is normaal). Dat betekent dat je op verzoek mag voeden en er ook wel eens langer dan 4 uur tussen mag zitten (en soms maar 2 uur).

Ik vind 8 voedingen voor een meisje van 3 weken heel normaal. Probeer maar of je haar kan volgen en je niet vast te pinnen op hoe het zou moeten. Kindjes zijn er nl. heel erg goed in om het anders te doen dan jij voor ogen hebt. Je maakt het jezelf makkelijker door geen ideaalbeeld voor ogen te hebben, maar haar gewoon te volgen.

De voeding zoals je die beschrijft lijkt me helemaal prima. Ga gewoon zo door.

Voldoende informatie zo?

Deel Deze Pagina