Spuitluiervlekker eruit krijgen?

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door SushiLover123, 2 dec 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Heerlijk, die spuitpoep van de borstvoeding. :D
    Maar soms krijg ik het er echt niet uit!

Ik zet het eerst in een bak koud water met Oxi en stop het dan een paar uur later in de wasmachine.
    Ik heb ook al eens geprobeerd om er eerst shout op te doen en dan in de wasmachine (niet op laten drogen, staat ook op de fles).
    Ik heb ook al eens Wipp gebruikt.

Maar toch komt het regelmatig voor dat het er niet helemaal uit gaat. Echt zonde! Nu dus een wit pakje van Noppies van € 19,95 met en poepvlek en ik wil die er toch echt uit hebben!

Wie heeft DE tip?

2. Nescio

Nescio Niet meer actief

Ossegalzeep! Direct na het constateren van de vlek goed wassen met water, inzepen en in laten trekken. Dan bij de was gooien.

Het is een trucje van grootmoeder, maar het heeft hier zeker gewerkt.

3. afrola

afrola Fanatiek lid

7 aug 2008
    3.434
    2
    38
    Utrecht
    +1 ook fan

4. Wortel

Wortel Fanatiek lid

8 okt 2010
    3.472
    0
    36
    De tip die ik hier ooit kreeg en ik aan iedereen die hem kan gebruiken doorgeef:

Beetje afwasmiddel op de vlek, klein beetje suiker erbij en met een borsteltje de vlek los boenen. Wassen en de vlek is weg!
    Let wel op dat wanneer suiker nat wordt, maar niet volledig oplost, het zich permanent kan hechten aan het oppervlak.

5. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Ossegalzeep... Zet ik op het lijstje. Waar kan ik dat halen? Heeft de Appie dat ook?

6. Marientje28

Marientje28 Actief lid

30 jun 2008
    220
    0
    0
    Wijkverpleegkundige
    Het betreffende kledingstuk na het wassen in de zon leggen, nat dus. Dat werkt ook met de winterzon!

7. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Moet er wel zon zijn :(

8. Mykelti

Mykelti VIP lid

3 apr 2010
    11.110
    3
    0
    Hier gaat het altijd een dagje of 2 in de week in een emmer met koud water en biotex. Geen warm water gebruiken, lekker koud, even roeren en dan laten staan en in de wasmachine.

9. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Biotex hebben we nog... Straks even proberen.

10. fafa

fafa Niet meer actief

ik dacht ook meteen aan zon inderdaad, dat werkt als een trein. Maar daar heb je met dit weer niks aan.

11. maja246

maja246 Fanatiek lid

7 okt 2009
    1.468
    30
    48
    ja bij de supermarkt. Werkt als een tiet :p

12. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Ik gebruikte Napisan. Dat komt uit Australie (kreeg eerste pak van vriendin), maar ik heb het ook in Engeland te koop gezien.echt superspul!

13. Kwabbernoot

Kwabbernoot Fanatiek lid

18 apr 2010
    3.248
    2
    0
    n.v.t.
    Jaaaa ik heb echt alles geprobeert en dé tip!!!! Ariel vlekverwijderaar! De vloeibare die je in de machine erbij gooit! Echt het werkt:) Wel op een lang progamma en ik doe ook iets op de vlek maar zelfs wit is weer wit!!!!

14. Hier werkt de Oxi wel goed alleen moet je het langer in een emmer water laten staan.. ik laat het wel een dag staan anders gaat het er inderdaad niet uit.

15. huggy

huggy Actief lid

10 apr 2012
    345
    0
    0
    Gastouder
    Dordrecht
    Hier ook een fan van Ossegal zeep! Krijg er tot nu toe iedere vlek mee uit!
    Ook te koop bij Kruidvat.

16. Samarinde

Samarinde Fanatiek lid

15 dec 2010
    1.485
    0
    0
    Ik ben ook fan! Alleen gebruik ik dan niet de vloeibare, maar de poedervariant. Had laatst een testzakje van mijn schoonmoeder meegekregen en ik was echt onder de indruk van hoe schoon alles uit de machine kwam. Zelfs hydrofielen met vlekken uit 2011 en ronduit ránzige rompermouwtjes kwamen schoon uit de was, heerlijk!

17. huggy

huggy Actief lid

10 apr 2012
    345
    0
    0
    Gastouder
    Dordrecht
    Gisteren trouwens nog een wasmiddel gevonden waarmee de poepvlekken er makkelijk uit gaan. Ik heb het verschoonkleed uitgespoeld en een lauw sopje gemaakt met Persil super sensitive gel op de vlek en een paar uurtjes laten staan. Het was er helemaal uit, dus geen speciaal vlekkenmiddel meer nodig. Alleen nog wel even in de wasmachine gedaan voor hygiëne... Maar ik denk dat het met dit wasmiddel misschien wel meteen de machine in kan zonder voorweken

18. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Heb het gehaald, straks eens proberen. Maar doe je dan van tevoren ook nog inweken of doe je het spul eerst op de vlek?

19. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Oh die heb ik ook nog... ben benieuwd! :D

Deel Deze Pagina