Kolven, ongesteld, moe, ik word er zo moe van

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door snoebeltje, 22 jun 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. snoebeltje

snoebeltje Bekend lid

3 mrt 2009
    951
    3
    18
    Ik werk in de psychiatrie
    Haarlem
    Hee meiden, ben ik weer...
    Ik ben ongesteld en ik voel me k*T
    Ik probeer steeds af te kolven omdat ik steeds op mijn werk maar 100 cc kolf en ze 150 of meer drinkt.
    Ik word er zo moe van.
    Vandaag krijg ik er met 3!!:$:$:$ keer kolven 20:(:(:( cc uit.
    Waarom lukt het nou verd niet?
    Ik voed nu 5 maanden, en iedereen zegt dat ik er trots op moet zijn, maar ik voel me alleen maar verdrietig dat ik niet meer kan kolven.
    Ik lees maar die grote hoeveelheden die zoveel meiden afkolven, nou op een goede dag zit ik met 1 keer kolven van n half uur op 130 cc...
    Voel me even echt moe.
    En ik wil er niet mee stoppen, want ik vind het zo fijn! Maar dat kolven dat kan me echt gestolen worden.
    BAH!

2. Elmo

Elmo Niet meer actief

Lieve Snoebeltje,

Het zou precies mijn verhaal kunnen zijn.
    Ik voed nu 6 maanden. Heel veel opstartproblemen gehad, met 3-4 mnd nog een hele flinke dip maar voed nog steeds.

Ik kolf ook zo'n 120-100 ml per keer op mijn werk (kolf 2x) ben al vaker gewisseld van kolf (je probeert alles!). Van de handkolf van Avent naar de elektrische.
    Van de Medela Mini Elektric Plus (dubbelzijdig) naar de Medela Pump in Style...en het helpt geen moer!

HIer drinkt de kleine (op het kdv) ook 2x 160 ml dus ook ik kom steevast tekort.

Toen ik weer ging werken had ik ook weer iets van een cyclus dus tel maar uit mijn winst. Dikke shitzooi!
    Ik vraag me ook serieus af hoe lang ik dit nog ga volhouden.

Je hebt er dus niks aan, mijn verhaal, alleen een bevestiging dat je niet de enige bent en dat het zeer waarschijnlijk dus niet aan jou ligt. Ik zou niet weten wat ik (of jij) nog zou kunnen doen om die opbrengst op te hogen.

Knuffel,
    Elmo

3. snoebeltje

snoebeltje Bekend lid

3 mrt 2009
    951
    3
    18
    Haarlem
    Lieve Elmo,
    Nou daar zitten we dan.
    Misschien gewoon maar trots zijn dat we het (ik bijna) een half jaar hebben volgehouden?
    Jij ook een knuffel!

4. snoebeltje

snoebeltje Bekend lid

3 mrt 2009
    951
    3
    18
    Haarlem
    Lieve Elmo,
    Een uur na vorig bericht besloot ik een vrijwilligster van bv natuurlijk te bellen.
    Zij zei dat ong 120 cc afkolven heel gemiddeld is.
    En dat je bij menstruatie veel minder bv hebt.
    De meeste vrouwen iig.
    Tip van haar wat me erg opluchtte ( nieuw inzicht):
    Geef je kindje gewoon die 120 cc. Ze zal niet tevreden zijn, maar als je weer thuis komt leg je haar gewoon meteen aan, en dan haalt ze in wat ze de dag tekort heeft gehad. Je kunt haar ook extra aanleggen als ze meer honger heeft, dat krikt je bv ook op.
    120 cc geven is dus ook niet erg.
    T is het proberen waard, denk ik...Zoalang mn ukkie maar niet overstuur raakt natuurlijk.
    wat vind jij?

5. Devy

Devy Fanatiek lid

23 aug 2008
    3.437
    1
    0
    Tilburg
    Even iets anders maar wel gerelateerd. Je kunt ook op dagen dat je werkt vanaf een maand of 7 volle yoghurt geven ter vervanging of aanvulling van moedermelk als er geen verhoogde kans op allergieën in de familie zijn. Dat scheelt weer stress om het aantal cc's en maakt het volgens mij weer een stuk leefbaarder voor jullie.

Dat extra aanleggen als je weer thuis bent is natuurlijk heel erg goed. Maar mocht het zijn dat je kindje toch echt honger heeft overdags is dat een tussenoplossing. Met de 6 maanden ga je over het algemeen toch bijvoeden en ze blijven profiteren van de bv.

Hebben jullie trouwens wel een goede toeschietreflex als je kolft? Zo niet kun je altijd proberen hoe het gaat met die neusspray. Ik vergeet de naam telkens weer maar het begint met een S.

6. Elmo

Elmo Niet meer actief

Het geven wat ik heb gekolft gaat niet lukken.
    Ik kolf 3 dagen per week, 2x per dag. Die dagen gaat Stijn naar het KDV. Ik moet dus zorgen dat ik 3x per week 2x 160 ml in de koelkast heb staan. Ik moet dus extra kolven.
    Hij kan misschien wel met minder hoor, maar ga voor het kdv liever op safe. Hij drinkt altijd beide flessen leeg.
    De Syntocinon (schrijf ik dat goed) heb ik inderdaad in mijn kolftas. Niet vanwegen een tsr maar omdat je je borsten ook beter leeg zou kunnen kolven.
    Het haalt hier werkelijk niks uit :( Heel soms gebruik ik nog wat voor een tweede tsr.
    Ik heb snel een tsr, het stroomt dan even heel hard maar bij 40 ml wordt het al minder en bij 50 ml is het al bijna wringen geblazen.
    Heeeeel demotiverend. Zit je daar met je dure Pump in Style :(

Vandaag 100 en 90 ml (kan dus 120 ml extra gaan kolven, ben gelukkig deze vrijdag vrij!).

7. Devy

Devy Fanatiek lid

23 aug 2008
    3.437
    1
    0
    Tilburg
    Dat is inderdaad erg vervelend en demotiverend. Ik snap dat je inderdaad liever op safe speelt. Ik vind het wel ontzettend goed dat je nog steeds kolft ondanks al de zorgen en frustraties!

8. evenstar

evenstar VIP lid

22 jan 2009
    9.809
    4
    38
    postdoc/docent universiteit
    import Noorderling
    :( Ik heb helemaal geen advies (mijn advies zou zijn 'koop de PISA' ;))... maar ik leef enorm met je mee. Superfrustrerend! Dat je nu ongesteld bent helpt niet voor je humeur, maar ook niet voor de produktie waarschijnlijk.

Ik zou het advies opvolgen van die vrijwilligster... gewoon kijken hoe het gaat. Als je ongesteldheid straks over is gaat het vast weer beter!

9. Elmo

Elmo Niet meer actief

Euh...de grap moet nog komen...ik moet deze maand nog ongesteld worden!
    Nouja, we zien wel hoe het loopt.

10. snoebeltje

snoebeltje Bekend lid

3 mrt 2009
    951
    3
    18
    Haarlem
    Die was voor mij bedoeld van Evenstar mbt ongesteldheid denk ik, Elmo;):D
    Ook zoiets, denk je: ik ga borstvoeding geven dus mijn ongesteldheid blijft nog lekker even uit..nee hoor meteen na 6 weken weer:$.

Ja t is heel frustrerend en soms denk ik ik stop met dat gedoe, kolven enzo, maar ja dan moet ik het nu ook al missen dat mijn kindje aan mijn borst drinkt en dat vind ik nu juist weer ontzettend fijn, intiem en bijzonder!
    Ben benieuwd hoe het straks verloopt als ze haar eerste hapjes krijgt. Of mn borstvoeding dan op dit peil blijft of dat het helemaal knudde wordt...

11. evenstar

evenstar VIP lid

22 jan 2009
    9.809
    4
    38
    postdoc/docent universiteit
    import Noorderling
    Klopt ;)

Als je straks met hapjes begint kan je na die bijvoeding (want het is in eerste instantie BIJ voeding) gewoon een toetje geven met de borst. Als je regelmatig live blijft voeden blijft je bv denk ik wel op peil. Wat je kolft zegt trouwens niks over wat je hebt... maar het is wel lastiger om zo genoeg te kolven voor het kdv. Als je straks bij gaat voeden zou je kunnen proberen om op het kdv yoghurt oid te laten geven, met dan een klein flesje bv ofzo.

12. snoebeltje

snoebeltje Bekend lid

3 mrt 2009
    951
    3
    18
    Haarlem
    Ze gaat niet naar een KDV maar is lekker bij de oma's en pappa;)
    Maar het is wel een goed idee.

Deel Deze Pagina