Hoi dames, Binnenkort ga ik op vrijgezelle dag van mijn schoonzus, en dan gaat onze jonge voor het eerst naar de oma een ganse dag. omdat ik borstvoeding geeft moet ik afkolven voor die dag, maar nu is mijn vraag wanneer doe je dat eigenlijk het beste, welke borst, enz... ik heb al vele boekjes gelezen maar nergens staat concreet hoe het allemaal moet en wanneer. Hopelijk kan iemand van jullie mij wegwijs helpen. grtz
Je kolft op het moment dat je eigenlijk je kindje eten geeft. En je kolft ook de borst die je normaal zou doen. Ik kolf 2x per dag op mijn werk, 4 dagen in de week, en dan kolf ik beide borsten. Als je kindje normaal ook beide borsten aanbiedt, dan kun je ook beide borsten afkolven. EDIT: Sorry, verkeerd gelezen/begrepen. Je wil dus een voorraadje aanleggen voor die dag. Dan kolf je ongeveer 2 uur voor je je kindje weer eten gaat geven. En je kunt ook hier beide borsten afkolven.
Bedoel je hoe het kolven gaat waarbij je de melk "spaart" wat je kindje die dag zal drinken, of bedoel je het kolven wat je op de dag zelf doet om de druk van je borsten af te halen?
Ja ik bedoel eigenlijk voor het sparen. De dag zelf denk ik dat ik gewoon moet kolven als mijn borsten spannen niet? Deze morge heb ik gekolft net na hij gegeten heeft aan dezelfde borst en toen heb ik er ongeveer 30 cc uitgehaald. Is dit juist of niet? Of moet ik de andere borst doen