Verstopt melkkliertje, wat doen jullie?

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Loki09, 23 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Loki09

Loki09 VIP lid

2 okt 2009
    7.631
    2
    38
    Brabant
    Ik heb sinds een maandje of 1,5 geregeld een verstopt kliertje in mijn linker borst (deze borst is ook tikkie minder productief, trouwens). Zodra ik het voel ga ik (liefst na een voeding) onder een warme douche, flink masseren en duwen en daarna kolven (soms eerst metde handkolf op vol vacuum, dan wordt de blokkade doorbroken lijkt wel) en daarna kolf ik de borst samen met massage en duwen zo leeg mogelijk.

Hoe doen jullie dit? Nog andere tips misschien?

2. makey

makey Fanatiek lid

16 feb 2006
    1.999
    0
    0
    ik vul een zakje met warm water )diepvrieszakej of ijsblokzakje) en leg deze op mn borst en masseer t een beetje en laat na een half uurtje mn meisje even drinken en dan is t meestal weg

3. oleander1986

oleander1986 Fanatiek lid

20 aug 2009
    1.298
    0
    0
    zelfstandige
    Midden Nederland
    Ik had een keer dat ik echt een wit bultje zag zitten op mijn tepel toen ik erg pijn had in mijn borst. Ik heb dit toen weg gehaald en toen begon er toch melk uit te spuiten!! :$
    Duurde echt wel 10 minuten voor het een beetje was leeg gelopen.
    Soms zie je het dus ook aan de buitenkant.

4. Loki09

Loki09 VIP lid

2 okt 2009
    7.631
    2
    38
    Brabant
    Zoiets had ik gister ook oleander! Ik had Mummel gevoed en toen die aan de andere kant aan het drinken was voelde ik nog een hard stukje links. Even gemasseerd en ineens spoot het er echt uit, ook een paar minuten lang een hele straal! Heb het helemaal leeg gemasseers en Mummel nog laten drinken na afloop.
    Nadat het vanacht niet lekker lag (als ik erop lag deed het pijn) heb ik vanochtend warm gedouched, gemasseerd en gekolfd. Hoop dat het nu oke is maar een beetje vervelend voelt het nog wel (maar geen schijven meer). Even aankijken maar, ben zo angstig voor een ontsteking!

Deel Deze Pagina