kolven op het werk, minder productie dan flesje?

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door Danique85, 9 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Danique85

Danique85 Lid

1 mrt 2012
    42
    0
    0
    NULL
    NULL
    Heey hallo,

Ik heb geprobeerd het antwoord te zoeken in de al gestelde vragen maar kwam er niet echt uit.

Mijn zoontje is nu bijna 3 maanden oud en ik ben deze week begonnen met werken. Nu drinkt hij thuis uit de fles gemiddeld 150 tot 180 cc maar ik krijg er maar totaal per kolf sessie 100 uit.

Ik heb gevoels matig ook niet echt het idee dat hij zoveel drinkt als hij gewoon aan de borst drinkt. Hij doet meestal allebei de borsten 10 minuten dus totaal 20. Met 100 cc kolven ben ik een half uur bezig en dan lijken ze ook echt leeg.. Als hij heel de dag aan de borst drinkt komt hij gewoon netjes rond de 3/4 uur, plast goed en slaapt ook gewoon s'nachts door .. Dus naar mijn idee krijgt hij voldoende binnen..

Er is wel wat gerommel over mn contact en ik ben wel een beetje zenuwachtig als ik hem thuis laat bij mn partner of moeder. Zou stress/spanning het misschien zijn?

Of is het gewoon dat hij drinkt wat hij aangeboden krijgt in de fles?

Mvg,

Danique

2. Saskia

Saskia Lactatiekundige

17 apr 2012
    818
    0
    0
    Hoi.

Stress/spanning heeft zeker invloed op je kolfproductie. En je zorgen om hem thuis te laten ook.

Gezien je zorgen om je contract denk ik ook dat je niet onstpannen kan kolven op je werk. DIt speelt allemaal een rol in je productie.

Ook is het zo, dat je met kolven minder uit je borsten haalt, als je kindje zelf met drinken aan de borst.

Om een etra voorraadje op te bouwen, zodat je wel genoeg moedermelk hebt voor de flesje:
    - blijf op je werk kolven met een foto of geurdoekje van je kindje erbij.
    - Probeer in een aangenaam warme en rustig eruimte te kolven waar je niet gestoord wordt.
    - Kolf na elke ochtend voeding na. Dan heb je de meeste melk.

Maak je geen zorgen over je productie thuis. Je kleintje laat zien dat dat voldoende is.

Groetjes Saskia

Deel Deze Pagina