Dl is 4 wk.. Krijgt volledige bv en loopt super goed! Volgens mij moet ik nu haar laten wennen ad fles toch? Of kan ik nog even wachten? Ik zie er tegen op om dit elke dag te moeten doen! Gedoe met kolven, uitkoken, dubbel werkl. Moet dit echt elke dag? Of volstaat twee keer per week ook? En speen nummer 1 fles of al opening van nr 2?
als je kindje naar de opvang gaat zou ik vanaf 6wkn wel elke dag (of om de dag) gaan oefenen. Hier nl niet vaak geoefend en toen kon hij het niet meer....uiteindelijk een dag voor ik moest gaan werken goedgekomen. speen nummer 1! En " therapeutisch fles voeden" . Je kindje is de borst gewend en dat is harder zuigen dan een fles. Als je speen nr 2 doet heeft ze de fles zo leeg, maar is de zuigbehoefte niet bevredigd. Het gaat trouwens om oefenflesjes, dus als je bijv zondag kolft kun je daar best zondag, maandag en dinsdag mee oefenen als je de melk in de koelkast bewaart. Het gaat echt om 30-40ml in het begin. Oh en een tip voor een fles: Vaculess, oa te koop bij kruidvat. Werkte hier beter dan medela/avent/hema. Hij deed met deze fles over 120ml net zolang als een voeding uit de borst. Rest had hij binnen 5min leeg, met als gevolg zuigbehoefte niet bevredigt en spugen omdat het zo snel ging.
Dank voor je antwoorden! Dus ik kan nog even wachten met fles aanbieden? Beetje lui ben ik wel geloof ik Ja maar dan moet je toch ook kolven elke dag als je elke dag oefent?
Wel lekker om dan met vriendin te kunnen lunchen en uitgebreid naar de kapper te kunnen zonder stress om voedingen
Ik zou vanaf 6 weken 1 keer in de week de fles geven, 30ml is voldoende. Gewoon bij nummer 1 speen blijven, de gaatjes in je tepels worden ook niet ineens groter.
Ik snap niet zo goed wat je bedoelt? Als je een voeding met de fles geeft, moet jij (ongeveer) op dat moment kolven. Wij hebben vanaf vijf weken elke dag geoefend maar ons kind is absoluut geen goede flesdrinker, inmiddels wel met enige moeite, en ik ging werken met drie maanden dus hij moest wel
Tenzij het noodzakelijk is dat kind op een gegeven moment uit de fles gaat drinken, of het moeilijk vindt, dan zou ik het misschien vaker doen. Inderdaad 30 ml ofzo en dan de borst erna geven, zodat hij genoeg binnen krijgt, en daarna de rest kolven.
1x per week vind ik wat riskant. Hier ging de oudste weigeren met 1x per week. Ergens tussen 4 en 6 weken starten met oefenen.
bij oefenen zou je het kolven wel kunnen weglaten, maar ga je echt een voeding vervangen door de fles moet je idd wel kolven. Anders kan je productie flink kelderen. Oh en ik nam in het begin kleine gewoon mee lunchen en naar de kapper.Da's juist zo makkelijk met borstvoeding, je legt de kleine aan en kunt gewoon verder lunchen.
Wat is zelf wel een eyeopener vond: als het om oefenen met flesje gaat, dan is 20-30 ml ook al voldoende. Je hoeft niet een hele voeding aan te bieden. Ik kolfde in de ochtend (ongeveer een half uurtje tot uurtje na voeding) een 5-tal minuutjes, de opbrengst daarvan ging in klein portie in diepvries (potjes van 50 ml) minus de 20-30 ml voor te oefenen. Dan op een moment flesje oefenen (in begin papa), aansluitend gewoon aanleggen en voeden. Mijn ervaring is wel dat je soms echt even moet zoeken naar een fles waar je kindje goed uit kan drinken. Wat voor ene baby geweldig werkte, kan helemaal niets zijn voor andere. Mijn 3 kids hebben alle 3 uit een ander merk gedronken. Mijn middelste had bijvoorbeeld difrax, maar daar kon de jongste niets mee. Zij heeft uiteindelijk de breastflow gehad, na een 4 tal andere merken (o.a. difrax, avent, huismerk) zonder succes. Altijd kleinste speen, ze moeten wel een beetje 'werken' voor hun melk . En volgens mij is BV ietsje dunner dan flesvoeding en dus ook geen groot gat nodig.