Nou de titel zegt het al, hoe vaak mag dat? Mijn dochter heeft volgens mij alweer last van spruw. Ik heb 2 kuren nystatine gebruikt, maar dat hielp niet voldoende. Toen over gegaan op gentiaan violet en eindelijk vorige week een veel tevredenere baby. Inmiddels komt ze weer 2 keer per nacht tov vorige week maar 1 keer. Ook is ze weer erg onrustig aan de borst en soms zelfs tot huilen aan toe. Sinds gisteren is ze ook weer minder vrolijk. Maar ik heb dus nog wel gentiaan violet staan. Dat mag ik nu nog 7 dagen gaan gebruiken. Stel je voor dat de spruw dan nog terug komt, mag je dan eventueel nog een keer gentiaan violet gebruiken? De hygieneregels ken ik en volg ik nog steeds op. Alles op 60 grade wassen en spenen en kolf uitkoken.
Wat verveld dat spruw. Ik weet helaas niet wat en hoevaak je middeltjes mag gebruiken maar hier ook spruw vast gesteld en ik geef borstvoeding, ik moet die Nysta 3 weken gebruiken (ook een week nadat het weg is). Gentiaan violet ben ik nog niet aan begonnen laatste redmiddel als dit niet werkt. Ik herken dat onrustige, hier huilen en niet de borst willen pakken. Kan ze opeens de borst weigeren of zichzelf uithongeren???! Ik hoop het niet. Ook hier alles wassen op 60c en was mijn tepels voor en na de voeding maar buiten de deur is dit erg lastig Sterkte!!!
Ja het word er niet echt leuker op. Ze houd naar mijn idee wel iets honger. Als ze begint te huilen wil ze de borst ook echt niet meer pakken. Soms doet ze dit heel driftig nog wel even, maar laat snel weer los. Als ik de andere borst aanbied hapt ze zo aan en drinkt dan ook weer even. Alleen dat is waarschijnlijk vrij makkelijk toeschietbare voormelk en dat is natuurlijk niet echt vet. Daar haalt ze geen 4 á 5 uur mee. Vorige week haalde ze dit met gemak en had ze aan 1 borst genoeg. Nu haalt ze met moeite 3 uur... Echt heel irritant. Jij ook sterkte ermee!
naast het feit dat het wel heel vervelend is dat je spruw hebt en ze er last van heeft, vind ik om de 3 uur komen voor haar leeftijd wel beter dan om de 4 a 5 uur. Past trouwens ook wel bij haar leeftijd, ze gaat nu een stuk meer op haar omgeving reageren denk ik. ik zou een LK benaderen voor de gentiaan vraag.
Smeer je je eigen tepelhof ook in met gentiaan? en je BH's was je ook op 60 graden? Wat ik bij het bestelde gentiaan violet op het briefje zag staan was dat je het maximaal 7 dagen mag gebruiken en dan weer 7 dagen moet wachten voor je het weer 7 dagen mag geven. Het flesje is geopend 1 maand houdbaar. Je mag het maximaal 3 x achter elkaar geven. Sterkte.. Ik heb het zelf trouwens 2x achter elkaar gegeven. Met tussenstop van 7 dagen dus. Daarna was het over en heb ik het nooit meer gezien.
En dat zovaak per nacht komen kan aan van alles liggen. Hier komt ze ook soms 1x, soms 2x en soms niet 's nachts. Het blijft gewoon wisselen. Als ze zo jong is is het juist wel goed dat ze nog 2x komt lijkt me.
Bedankt voor de reacties! Ik heb even overlegd met een lk en we zijn idd weer begonnen met gv, en ze is direct weer meer tevreden. Dat ze om de 3 uur komt is idd wel normaal, je bent alleen zo snel verwend hé met wat langer ertussen. Ze heeft er nu overdag 3 uur tussen en snachts 4 uur, dus daar kan ik prima mee leven! Ze reageert ook veel meer op de omgeving nu idd.