Maar jij mag het terrein wel af, je zou kunnen voeden in een restaurantje of ergens op een mooi plekje in de omgeving... Jonge baby's horen idd niet op zo'n terrein, ik bedoelde ook niet hem meenemen naar het festival, maar zorgen dat hij in de buurt is op 1 of 2 dagen. Ik zou niet verwachten dat hij meteen gewend is aan een fles, daar is bij ons althans best even over heen gegaan toen ik ging werken (heb de eerste maand dagelijks live gevoed op het kdv).
Dat zou nog wel een optie zijn ja. Ergens in de buurt. Hij is al wel gewend aan die breastflowfles trouwens. We zijn al begonnen met wennen aan een fles met bvmelk toen hij een week of 6 was en dat gaat gelukkig heel goed! Anders zou ik denk ik niet durven gaan werken Lowlands is pas 19 aug en dan issie alweer ruim 3 maanden. Da's natuurlijk nog steeds heel klein, maar vriendinnen van me gingen toen hun dochtertjes 3 maanden waren ook alweer een week mee als kampleiding (en dus de hele week kolven) en die hebben de bv daarna weer gewoon op kunnen pikken. Het is afwachten natuurlijk, maar ik hoop dat het bij mij ook zo vlotjes verloopt...
Dat ga ik zeker doen ja! En thanks voor je positieve opmerking We ondernemen veel met ons kleintje, maar letten wel altijd goed op offie nog lekker in z'n vel zit. We vangen veel signalen op, dus volgens mij gaat het aardig z'n gangetje zo! Het is een heel vrolijk ventje en dat willen we graag zo houden
Je zal best goed nagedacht hebben over een goede melkvoorraad en een natuurlijke fles, maar ik denk serieus dat je een baby van 3 maanden de borst kan ontwennen als mama er 3 a 3,5 dag niet is. Je hoeft dus niet te kolven voor melk en alleen om je productie op gang te houden, dus hoe vaak was je van plan dat te doen? Ik ben niet bekend met dit soort festivals (ben op Pinkpop geweest 20 jaar geleden), maar het klinkt als druk, lawaaiig en vies? Dus zal je het minimale gaan kolven? Het is natuurlijk ook niet leuk om je steeds af te zonderen van de groep omdat je moet kolven. Het is dus niet alleen de vraag of je baby van 3 maandjes de borst nog pakt als jij terugkomt, maar ook hoe het met de borstvoeding an sich gaat als jij 3 dagen hebt lopen feesten. Tuurlijk kan je de ene situatie niet met de ander vergelijken maar mijn zoontje dronk bij 3 maanden 8x per dag (en nacht). Ik hoop alleen maar van harte dat alles goed komt en het borstvoeden na Lowlands ook nog goed blijft gaan. Blijf nadenken over hoe of wat.
Ja, dat is inderdaad iets wat ik moet afwachten. Hij drinkt nu meestal 6x per dag (waarvan 1x 's nachts, meestal rond 5u, hangt een beetje af van het tijdstip waarop hij 's avonds in bed ligt) Vanaf vandaag oefenen we met het ritme dat hij op m'n werkdagen krijgt: 's ochtends vroeg bij mij drinken (tussen 7 en 8 ergens) dan 2 à 3 gekolfde voedingen met de fles en dan na 18u (tijdstip hangt af van vorige voedingen) weer bij mij drinken, want dan ben ik normaal gesproken ook weer thuis van werk. 's Avonds uiteraard ook gewoon weer bij mij. Ik hoop gewoon heel erg dat we de draad na Lowlands weer kunnen oppakken en als ik zie hoe makkelijk dat bij de vriendinnen die een volledige week weg waren ging, heb ik er wel vertrouwen in. Met de breastflowfles moet hij gelukkig ook flink werken om de melk eruit te krijgen, dus daar doet hij best een tijdje over. Tja, het is gewoon afwachten. Misschien wil ik na dag 1 alweer naar huis door de heimwee, dat kan ook nog. Geen idee hoe het loopt, maar ik wil het in elk geval proberen. Overigens vind ik Lowlands qua druk, lawaaiig en vies erg meevallen hoor. Zeker bij de ehbo-posten is het vrij rustig en uiteraard schoon. Dat heb ik vorig jaar gemerkt, toen ik er met een vriendin die haar enkelbanden scheurde een tijd lang heb gezeten. Het kolven gaat me thuis heel makkelijk af (al computerend of bellend, etc.) maar hoe het daar zal gaan, moet nog blijken. De vermoeidheid van de hele dag lopen/staan/dansen speelt ook mee natuurlijk. Mn conditie is echt flut op het moment, maar vanaf volgende week ga ik weer sporten op werk. Hopelijk helpt dat iets. Ook ga ik dan 2 à 3x per dag kolven op werk, zodat ik al bekend ben met buitenshuis kolven. Met oordoppen in slaap ik altijd als een blok op de Lowlandscampings, dus dat is erg mooi meegenomen. Zomaar weer eens meer dan 4 uur achter elkaar slapen! Hopelijk is dat juist weer positief voor de productie.
Haha, zo kan je het ook bekijken natuurlijk! Kijk; als jij het niet te gek maakt qua uren, drank etc en je laat je kindje een keer overkomen, heb je kans dat het goed gaat allemaal!
Ik dacht: ik laat nog ff weten hoe het ging, zodat anderen die googlen op "lowlands+kolven" een compleet verhaal krijgen Het ging heel goed, maar je Lowlands is natuurlijk wel echt anders dan anders. Er is een officiële kolfruimte (het 'moederhuisje') bij de hoofd-ehbo naast de supermarkt tegenover de ingang van camping 4. Daar staan tafels, stoelen en er is een koelkast en een magnetron beschikbaar. Bij de ehbo ernaast kun je stromend water gebruiken en papieren handdoekjes. Als het niet druk is bij de ehbo's op het festivalterrein zelf (naast de Grolschtent en de Bravotent) mag je daar ook zitten. Dan komt het wel eens voor dat er per ongeluk iemand binnenloopt, haha. Dat had ik heel vaak, maar daar zat ik niet zo mee. De securitymannen die je tas checken elke keer als je het festivalterrein opgaat, weten vaak niet wat een kolf is, maar als je de toestemmingsbrief laat zien, is het ok. Van een oudere securityman kreeg ik dikke complimenten dat ik kolfde, haha. Hij bleek opa te zijn geworden en z'n dochter geeft ook borstvoeding M'n productie was echt megagoed. Eén keer zelfs 300 ml in 12 minuten! Ik kolfde om de 5 uur ongeveer (onze kleine drinkt thuis ook ongeveer om de 5 uur en 's avonds twee keer sneller achter elkaar) Waarschijnlijk had ik zo'n hoge productie doordat ik naast m'n biertjes ook onwijs veel fris en vooral water dronk. Ik zorgde altijd dat ik een lege beker bij me had als ik ging kolven dan kon ik ervoor en erna bij de ehbo nog water uit de kraan nemen. Kortom: het vergt best wat planning, maar het is goed te doen. Overigens ging het eenmaal thuis ook weer prima met voeden. De eerste keer was toen ik 's avonds thuiskwam en Steven dacht echt: Aaaanvalluuuuuuh! En begon als een gek te slobberen, haha. Er zat toen nogal veel in, want de laatste keer kolven op de achterbank van de rijdende auto had maar 100 ml opgebracht, dus veel minder dan normaal, dus het spoot er echt uit, hihi. Na de eerste slokken ging hij gewoon rustig en geconcentreerd drinken en nu zitten we alweer helemaal in ons ritme. Morgen ga ik weer werken, maar moet nu de handkolf mee naar werk nemen, want met m'n vermoeide hoofd heb ik het slangetje van m'n Freestyle-kolf in de sterilisator gegooid en dat kan daar niet tegen natuurlijk, boehoooeee... Da's eigenlijk het enige minpuntje aan het hele gebeuren Oh ja en dat ik niet vooraan durfde te staan met ruige optredens omdat ik bang was dat m'n schoudertasje met m'n kolf dan knel kwam te zitten en misschien zou beschadigen. Beetje zonde van zo'n dure kolf. De laatste dag had ik m'n avent-handkolf in m'n tasje gedaan en die was veel lichter. Dan duurt het kolven wel weer wat langer dan met de freestyle, maar het sjouwen is minder erg zegmaar. In het officiële kolfhuisje lieten moeders hun kolf gewoon staan, zag ik. Daar kun je dus ook voor kiezen. Nou, dat was het wel zo'n beetje. Mocht er iemand vragen hebben en ik ben dan nog actief hier op ZP, dan mag je me altijd pb'en! Groetjes, San
Wat leuk dat je nog even laat weten hoe het is gegaan, wat fijn dat je hebt genoten van je uitje en wat super dat je kindje de borst gewoon weer pakt!
Ik vind je heel stoer, dat je gewoon op Lowlands gaat zitten kolven. Grappig om te lezen trouwens dat ze daar een officiele kolfruimte hebben. Ik had ech niet verwacht dat daar bij het gemiddelde festival-publiek behoefte aan zou zijn. Weer een vooroordeel aan duigen, haha.
Heb je je melk dan ook nog bewaard of heb je alleen voor de productie gekolfd? Wel een stoer verhaal, ik had het niet aangedurfd Een voorbeeld voor ons allen denk ik zo!
Wat een super verhaal en wat gaaf dat je gewoon een moederhuisje hebt. Fantastisch idee van Lowlands.
Haha. Ik vertelde net aan mijn vriend (echte lowlands ganger) dat er een kolfhuisje was. Hij zei: je kunt ook bailey's in je flesjes het terrein op smokkelen *proest* weten die kerels van de beveiliging veel wat er in je flesjes zit
Hahaha, of pina colada! Ik heb m'n melk niet bewaard omdat ik ook voor het eerst weer biertjes ging drinken, maar er waren ook meiden die in de koelkast in het moederhuisje hun volle flesjes opspaarden. Je kon het alleen niet invriezen, maar koelen dus wel. De laatste dag heb ik het wel bewaard trouwens. Groetjes!