gewone koeienmelk

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door JinxieWeasel, 20 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. JinxieWeasel

JinxieWeasel Actief lid

16 okt 2008
    414
    0
    0
    Vanaf wanneer mag je de kleine nou gewone melk geven? Dan lees ik vanaf een jaar, en ik lees ook dat je het al eerder verdund met water mag geven.
    Mijn zoontje is over anderhalve maand een jaar, en dan wil ik ook gaan stoppen met borstvoeding. Althans afbouwen. Zeker wel stoppen met kolven, want dat ben ik erg zat. En als het nog kan geef ik hem graag nog in de ochtend en avond de tiet:).Kan hij dan gewoon over op de zelfde melk als ons, of moet ik hem dan nog de poederflessenmelk gaan geven?

Groetjes

Roellie

2. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Wij gaven FV, maar mochten van het CB langzaam met 11 maand overstappen. Dus eerst 1 voeding vervangen, en met 12 maand konden we zonder poedermelk.
    Ons CB was erg strikt met die grens van 11 maand, maar tegenwoordig hoor je ook vaker 10 maand. Zeker verdund, kan dat geen kwaad, mits je niet teveel gaat geven.

Ik zou in jou geval niet meer naar poedermelk overstappen. Dat kost je weer een overstap extra, en het gewone melk is prima

3. raspberry

raspberry Niet meer actief

Je kunt dan prima op gewone melk overstappen hoor! Onzin om duren poedermelk te gaan aanschaffen, die uiteindelijk feitelijk ook gewoon koemelk is.
    De vitaminen enzo die hij extra nodig heeft, haalt ie dan nog lekker uit de BV die hij nog krijgt ;)

4. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Vanaf een maand of 9/10 mag je overstappen op (aangelengde) volle koemelk. Mits er geen allergieen/eczeem/astma in de familie zijn, dan wacht je tot 12 maanden.

Als je (hebt ge)kolft/d dan weet je ongeveer hoeveel cc de kleine binnenkrijgt. Vanaf 12 maanden is het advies 300cc melk/zuivel.
    Als je een bakje yoghurt geeft en een ochtend- en avondvoeding hoef je geen koemelk te geven.

5. JinxieWeasel

JinxieWeasel Actief lid

16 okt 2008
    414
    0
    0
    yoghurt eet hij al een tijdje, dus zuivel krijgt hij echt wel genoeg. Het is meer het kolven wat ik zat ben, en wat trouwens ook niet meer zo goed lukt. Soms zit ik 10 minuten met dat apparaat voordat ik eindelijk eens een toeschietreflex krijg!
    Dus vanaf nu zou ik al voorzichtig aan melk kunnen geven op de creche enzo....

Maar dus ten alle tijde VOLLE melk? Waarom is dat?

6. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Vit. D, meer vet. Da's goed.

7. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Wij zijn begonnen met de oudste het te geven na de broodmaaltijd in de middag ipv de fles. In jou geval dus borst.
    Zo hebben we die voeding vervangen....

Niks verdund trouwens, gewoon volle melk.

Ze drinkt het nu nog...'s ochtends bij het wakker worden, in de middag bij brood en warme melk voor het slapen gaan...

Deel Deze Pagina