Borstvoeding op verzoek en vaste bedtijd

Discussion in 'Borstvoeding' started by 0Marleen0, Nov 6, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. 0Marleen0

0Marleen0 Actief lid

Apr 1, 2011
    152
    2
    18
    Even een praktisch vraagje...ik geef mijn dochtertje van 13 weken borstvoeding op verzoek, ze zit nu op 7 voedingen, slaapt nog niet helemaal door, maar is wel met de tijden aan het schuiven. Ze slaapt nu 2 nachten van 23:30 tot 5:00 uur. Maar de ochtend begint hier dan ook telkens op een andere tijd...hoe doen jullie dit met de avond en de bedtijd. Hebben jullie een vaste bedtijd? hier nu dus nog niet, omdat ze de drinktijden vaak verschillen, maar merk aan haar dat ze rond 19 uur moe wordt en wil slapen. Als ik haar dan laat slapen en ze heeft bijv om 18 uur de laatste voeding gehad komt ze rond 22 uur, waarna ze weer 2 nachtvoedingen nodig heeft en haar ritme weer verschuift lijkt mij....
    Toch meer op mijn verzoek voeden of het loslaten en hopen dat ze niet vaker in de nacht komt?

2. suus1983

suus1983 VIP lid

Oct 10, 2006
    50,334
    36,194
    113
    Mijn ervaring is dat je zelf kunt schuiven wat je wilt, maar dat het toch niet uitmaakt. Mijn kindjes gaan slapen wanneer ze moe zijn, de jongste krijgt dan altijd nog een borstvoeding, ook als hij dat net nog heeft gehad. Ik zou het dus idd loslaten en ja, ze kan dan idd vaker komen, maar dat kan ook gaan gebeuren als je vaste tijden gaat zetten.

3. Momof3

Momof3 Fanatiek lid

Dec 5, 2011
    3,421
    1
    0
    Full time huismama
    Thuis
    Mijn zoon is 10 weken en ik geef hem geen vaste bedtijd maar wel een avondritme. Als papa thuis komt van zijn werk (das rond 8 uur) doen we hem samen in bad en dan lekker insmeren,aankleden,eten geven en nog even knuffelen. Meestal krijgt hij nog een keer eten als wij naar bed gaan en dan slaapt hij meestal snachts door..
    We doen hem dus overdag ook nooit in bad om zijn ritme niet in de war te gooien.

4. 0Marleen0

0Marleen0 Actief lid

Apr 1, 2011
    152
    2
    18
    Ja een avondritme hebben we hier ook, voor de een na laatste voeding, maar de ene keer gaat ze dan om 19 uur in bad en de andere keer om 20:30...en dan moeten we haar er dus voor wakker maken.

5. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

Nov 29, 2007
    11,895
    42
    48
    Nou had ik een KV kindje, maar deed dat wel op verzoek.

Hier wisselde de tijden ook. Mijn oudste kon ik wel iets bijsturen, maar de jongste weigerde. Dus bleef stug om zijn eigen tijden komen, ook al had hij een uur ervoor een grote fles gehad.
    Ik heb het gewoon laten gaan. Als ik er aan ging rommelen was het kind chagerijnig, en ik dan ook. Terwijl de oplossing simpel genoeg was..
    Er kwam hier rond de 5 maand wat meer ritme qua avondtijden..

6. isamama

isamama Niet meer actief

Hey Marleen,

Hier helemaal hetzelfde "probleem"! Gisteren is mijn mannetje (7 weken) om 9 uur aan zijn nacht begonnen (ik heb nog geprobeerd hem wakker te maken om half 12, maar zonder resultaat ;)) en dus was hij er al om kwart over 2. En dat terwijl hij, als hij om 11 uur nog drinkt, rustig de nacht vol maakt... Moeilijk hè! Het is allemaal een beetje vervelend nu, maar dat ritme komt er vanzelf wel in hoor!

Groetjes,

Isamama

7. Omelet

Omelet VIP lid

Nov 14, 2008
    14,874
    2
    0
    Mijn zoontje sliep wanneer hij moe was, kon ik hard mijn best voor doen maar dat werd niets ;) Ik deed wel vaak nog even een droomvoeding (slapend aanleggen) als ik zelf naar bed ging. Maakte overigens weinig uit voor de nacht hoor haha. Maar goed je slaapt zelf zo lekker in door dat slaaphormoon he, is ook wat waard ;)

8. 0Marleen0

0Marleen0 Actief lid

Apr 1, 2011
    152
    2
    18
    Ik mag ook zeker niet klagen hoor, ze doet het verder prima en wordt in de ochtend ook rond 8 uur wakker, waardoor de dag rond die tijd begint, maar de avond blijft lastig ja omdat ik het erg vervelend vind haar wakker te maken, maar toch ook wel aan mezelf wil denken en het fijner vind als ze de lange ruk slaap in de nacht maakt....blijft lastig ja! Ik moet gewoon wat meer geduld hebben en het proberen wat meer los te laten, het probleem ligt meer bij mijn behoefte aan structuur en ritme ;) dan bij haar.

9. red88

red88 VIP lid

Dec 3, 2008
    13,137
    0
    0
    Hier gaat ze nu sinds 2 weken denk ik standaard om 19u de nacht in.
    Meestal is ze rond 8 uur s morgens wakker maar ik maak haar niet wakker tenzij ik weg moet.

10. Mykelti

Mykelti VIP lid

Apr 3, 2010
    11,110
    3
    0
    Hier wil onze knul eigenlijk al om 6 uur slapen en dat rek ik dan tot 7 uur. Om de dag in bad, dus daar geen vast ritme. Lekker in bed de laatste voeding en dan in zijn eigen bedje.

Hij heeft een tijdje geslapen van half 8 tot half 5, maar sinds 1,5 maand komt hij weer om een uur of 2 's nachts. Als ik hem op een later tijdstip geef/wakker maak, komt hij evengoed om 2 uur. Heb dus alleen mezelf ermee, dus laat hem lekker liggen. :D

11. 0Marleen0

0Marleen0 Actief lid

Apr 1, 2011
    152
    2
    18
    De voeding van 23 uur hou ik er nog even in, ze slaapt tijdens de voeding gewoon door, maar het lijkt wel of ze klok kunnen kijken, ze komt ook stipt om 5 uur dan :) ik zal ze morgen voor de voeding daarvoor niet meer wakker maken, als ze slapt dan, kijken wat ze dan doet.

12. Reintje85

Reintje85 Bekend lid

Jun 28, 2009
    981
    0
    16
    Hier hebben we wel een redelijk vaste bedtijd. Ik begin zo rond 19:00 met kleine lekker bij me op de bank en aanleggen (dit is ook weleens een half uurtje eerder) soms drinkt ze dan niet echt omdat ze nog niet zolang geleden gedronken heeft, andere keren doet ze erg rustig aan en zit ik 3 kwartier. Daarna naar boven, schone luier, pyamaatje aan en lekker op bed nog even drinken (ook al heeft ze net een uur lang gedronken, ze MOET nog even op bed drinken anders gaat ze niet slapen) dan leg ik haar in bedje en 9 van de 10 keer valt ze lekker in slaap, een enkele keer moet ik haar er nog een keertje uithalen en wil ze nog even tutten. Ze gaat dus altijd rond 19:30/20:00 naar bed en slaapt door tot 8:00/9:00.

Share This Page