borstvoeding afgekolfd meenemen??

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door mavi derya, 13 okt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mavi derya

mavi derya Fanatiek lid

4 dec 2011
    3.414
    0
    36
    Vrouw
    zuid holland
    Wij gaan over 1.5 week met het vliegtuig op vakantie. We doen er ongeveer 7.5 uur over tot we op de plaats van bestemming zijn. Omdat ik mijn zoontje altijd afgekolfde melk krijgt wil ik het graag meenemen.

Kan ik dan gewoon de hoeveelheid die ik nodig heb koud in een thermosfles doen en dan meenemen? Blijft dat gewoon goed?

2. miss geul

miss geul Fanatiek lid

26 feb 2012
    2.587
    0
    0
    je mag het 10 uur buiten de koelkast bewaren.

maar ik weet natuurlijk niet of het mee mag het vliegtuig in want het is vloeibaar....

3. mavi derya

mavi derya Fanatiek lid

4 dec 2011
    3.414
    0
    36
    Vrouw
    zuid holland
    Voor babyvoeding geld een uitzondering stond er.. Dus neem aan dat het wel mee mag..

4. MadeInUSA

MadeInUSA VIP lid

27 dec 2011
    9.333
    11.192
    113
    Zou wel direct bij instappen contact leggen met de hoofdstewardess om aan te geven dat je een paar keer een flesje au bain Marie wil leggen, dan gaat t wrs sneller als je t nodig hebt. Succes! Drinkt hij/zij helemaal niet live? Lijkt me namelijk veel makkelijker. En idd hopen dat de security ook echte melk als babyvoeding erkent ;)

5. MadeInUSA

MadeInUSA VIP lid

27 dec 2011
    9.333
    11.192
    113
    Bij mijn weten is t op kamertemperatuur teouwens 5 uur. In een thermosfles of koeltasje uiteraard langer, maar de k niet zo lang als in de koelkast. Je kan aan boord ook vragen of de melk en het koelelement in hun koelkast en vriesvak mogen.

6. miis

miis VIP lid

8 mei 2012
    5.229
    1
    0
    En anders zou k op t vliegveld vantevoren kolven, echt kort voordat j t vliegtuig in gaat ...dan direct in t vliegtuig in de koeling...

Idd 5/6 uur op kamer temp

Of j kan natuurlijk een fles bevroren melk meenemen, die dan aan t ontdooien is op t moment van instappen oid

7. mavi derya

mavi derya Fanatiek lid

4 dec 2011
    3.414
    0
    36
    Vrouw
    zuid holland
    We wonen vlakbij schiphol dus dat scheelt..

Inderdaad is live drinken veeeel makkelijker en leuker maar helaas door zijn reflux gaat dat niet.. Ik heb het geprobeerd met nutriton van tevoren en tussendoor maar dat helpt niet genoeg.. Nu dus kolven en dan de hele voeding dikker maken en dat gaat perfect.. Hij drinkt
    alleen af en toe nog een slokje na..

Afgekolfde melk hoeft toch niet perse warm te zijn? Hij drinkt namelijk ook wel koud.. Als ik het 5 min tussen mijn handen hou vind hij het ook prima..

8. MadeInUSA

MadeInUSA VIP lid

27 dec 2011
    9.333
    11.192
    113
    Nee joh, als ie t koud lust net zo makkkelijk! Neem wel genoeg warme kleertjes en dekentjes mee, t is soms ijskoud in t vliegtuig!

9. Marley

Marley Bekend lid

2 jun 2011
    598
    37
    28
    En fijne vakantie! Waar gaan jullie heen??

10. mavi derya

mavi derya Fanatiek lid

4 dec 2011
    3.414
    0
    36
    Vrouw
    zuid holland
    we gaan op familiebezoek in turkije... ik heb er z'n zin in lekker 30 graden...heerlijk!!

Deel Deze Pagina