Een paar weken geleden heeft mijn dochter (ruim 2 jaar oud) voor het laatst een paar slokken bij mij gedronken. De melk liep door mijn zwangerschap al snel terug, maar nu is het toch echt op. Er komt geen druppel meer uit. Dochter vraagt niet meer om melk, maar zegt wel vaak dat het straks voor de baby is. En zo nu en dan geeft ze een pop of knuffel zelf de borst. Dus ze is er blijkbaar toch wel mee bezig . En hoewel ik het wel goed vind zo (ze heeft 27 maanden aan de borst gedronken; dat had ik van tevoren nooit gedacht!), denk ik toch soms met weemoed terug aan die knusse momentjes aan de borst. Herkenbaar?
Ja herkenbaar. Bij mij is het nu ook zo goed al op. Nog een heel klein beetje in de ochtend voor maar een van de twee. Dus het einde is inzicht. Fijn dat je ( en ik) zolang hebben kunnen voeden. Het is toch gaaf dat je dat als vrouw kan. Ik mis ook niet knusse momentje in bed. Een slaperig warm lijfje tegen je aan, handje die je borst vasthouden.... Maar ik kijk ook naar de mooie dingen, ik hoef er nieter eerder door op te staan. Kan weer gewonen bh's aan ed. Over een paar weken heb je weer een ander kindje om te voeden. Wat lief en goed dat je oudste dat al snapt. Vind ik zo vertederend hihi
Ja, we kunnen 's morgens iets later opstaan. Dat scheelt . Voedingsbeha's droeg ik al tijden niet meer. En het is inderdaad mooi dat we zo lang hebben kunnen genieten van de borstvoeding.
Ik ben gestopt op mijn eigen initiatief toen ze 2 jaar was, ik was het beu (en dan vooral haar peuterpuber fratsen aan de borst ). Maar zonder de BV lag ze dus ook niet meer in bed naast mij in ochtend of avond en mis je toch een stukje intimiteit (ik probeer haar nu weleens naast me in bed te krijgen in ochtend, maar daar heeft mevrouwtje echt geduld niet voor . Als ze wakker is, moet de wereld ontdekt worden ). Ik krijg heus nog wel knuffels, kindje op schoot e.d. maar ja, het is toch anders... En inmiddels lijkt het al weer eeuwen geleden (ipv een half jaar) dat ik überhaupt een kindje aan de borst had . Kan me er al bijna geen voorstelling meer van maken . Veel succes en plezier straks met het volgende kindje .
Bedankt, Kache! Hier wil dochter 's morgens nog wel bij ons in bed kruipen, maar rustig liggen is er niet bij. De wereld moet ontdekt worden, inderdaad .