te weinig melk?

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door helma85, 15 okt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. helma85

helma85 Bekend lid

3 dec 2013
    683
    43
    28
    Hallo dames,

Mn dochter is 7 weken oud en sinds 2 weken geef ik haar af en toe afgekolfde melk in een flesje om te oefenen.
    Sinds ik kolf, komt er maar 60 soms 70 cc uit mn borsten te samen!
    Dat is toch erg weinig?
    Iemand tips of ervaring??

2. Patrijs1981

Patrijs1981 Fanatiek lid

22 dec 2011
    2.011
    1
    36
    Draagdoekconsulent
    Woerden
    Vind ik wel meevallen hoor. Zo weinig is het niet.
    Wat je kolft zelf niets over je productie he.
    Je kunt eventueel bvthee van weleda drinken of fenegriekpillen slikken

3. manamana

manamana Fanatiek lid

30 apr 2014
    1.372
    22
    38
    het Noorden
    Hoe vaak drinkt je baby per etmaal? Voor een zo jonge baby (die zo'n 8-10 keer per etmaal drinkt) vind ik 60-70 cc niet heel weinig hoor.

4. Kache

Kache VIP lid

11 jan 2012
    6.257
    1.165
    113
    Als je de hele dag gewoon op verzoek voedt en daarnaast nog een keer 60-70 cc kolft, dan zou ik zeggen: prima zo!
    Om te oefenen met fles is 20-30 ml al genoeg.
    Ik weet niet wanneer je kolft, maar in ochtend is opbrengst meestal het hoogst.

Als je te weinig melk hebt, dan ga je dit merken aan je kindje, niet aan je kolf ;). Kindje zal dan (heel) vaak willen drinken, clusteren, niet tevreden lijken, en waarschijnlijk ook halve nacht aan de borst willen. Dan vooral ook laten, dan trekt je productie meestal vanzelf bij.

Wat ik meestal deed: kolven in ochtend zo'n 1-1,5 uur na een voeding. 30 ml bewaren om te oefenen, als ik meer had gekolfd, hup diepvries in (voorraadje opbouwen). Dan gaf ik flesje van 30 ml als ze weer honger had en meteen daarna legde ik haar aan, mocht ze zo lang aan de borst als ze wilde tot ze verzadigd was.

5. Aislyn

Aislyn Fanatiek lid

16 feb 2011
    2.448
    1
    38
    Dordrecht
    Wat je kolft is bijna altijd minder dan wat je kindje daadwerkelijk drinkt. Maak je dus geen zorgen. Het beste kun je 's ochtends kolven, dan heb je het meeste over.

Deel Deze Pagina