Baby weigert borst in de avond

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door Leni88, 15 jul 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Leni88

Leni88 Bekend lid

16 sep 2014
    807
    422
    63
    Vrouw
    #1 Leni88, 15 jul 2015
    Laatst bewerkt: 15 jul 2015
    Mijn zoon van 3 maanden weigert sinds een week de borst (vanaf ca 18 uur) en drinkt pas weer uit de borst vanaf middernacht of later.
    In de tussentijd krijgt hij afgekolfde melk. Maar nu verlangt hij steeds vaker de fles, soms weigert hij ook overdag te drinken en pakt hij maar een paar slokjes om een half uur later weer honger te hebben.
    Als ik hem 's avonds probeer aan te leggen, begint hij al te huilen zodra ik hem neerleg, ongeacht in welke positie ik hem probeer te voeden. Ik heb het gevoel alsof mijn melkproductie in de avond drastisch verlaagd is, soms kolf ik maar 35 ml, terwijl ik 's nachts en overdag bijna 200ml kolf, dus heb ik gelukkig een voorraad in de diepvries kunnen aanleggen. Als hij de fles krijgt, slaapt hij soms wel 6 uur lang, terwijl hij bij borstvoeding maar 2 tot 3 uur slaapt. Maar altijd kolven is niet zo handig, vooral onderweg! Ik ben bang dat hij straks helemaal niet meer aan de borst wil.

Mijn zoon heeft geen spruw en is ook niet ziek. Als hij honger heeft wordt hij wild en krijst alles bij elkaar. Maar ook als ik hem eerst kalmeer en dan probeer aan te leggen, begint hij weer te huilen, waarbij hij dan ook begint te spugen.
    Hij is te vroeg geboren en heeft daardoor de eerste 2,5 weken alleen de fles gekregen.
    Op dit moment drinkt hij weer even moeilijk als toen hij net uit het ZH kwam.
    Wat kan ik doen?

2. Heidi Akkers

Heidi Akkers Fanatiek lid

30 jun 2008
    2.754
    0
    0
    lactatiekundige
    Gelderland
    Drinkt hij in de nacht wel beter? En het begin van de dag? Misschien is hij zijn ritme aan het omgooien?
    Dat kindjes rond einde middag, begin avond vaker komen en onrustig zijn is niet ongewoon: clusteren. Jouw kindje is al wel 3 maanden, maar omgerekend zit hij nog in de eerste periode waar kindjes inderdaad veel clusteren. Kun je hem aanleggen als hij nog niet helemaal wakker is? Heb je wikkelen geprobeerd? Hoe voedt je? Heb je biological nursing geprobeerd?

Deel Deze Pagina