Inmiddels krijgt ons kereltje alweer 1 jaar en een dikke week bv! Nooit gedacht dat dit zou lukken omdat de start heel moeizaam ging. Met aanleggen, intensief kolven en beetje bijvoeden na ruim 2 weken alles op gang. Nu dus 1 jaar verder en drinkt hij nog 4x per dag (vaker aanleggen wil hij niet), daarnaast drinkt hij wat water en thee. Geen gigantische hoeveelheden. Ik kolf nu enkel tijdens mijn pauze, dus 1x per dienst. Werk onregelmatig. Deze kolfopbrengst wordt steeds minder. Eerst nog rond de 120cc per keer, nu nog maar 60. Merk aan de plasluiers dat hij live ook minder drinkt. Tja....wat nu..... Ben het kolven wel een beetje zat. Wat als ik niet meer kolf? Wat doet dit met de productie? Of is dit langzaam het begin van het einde.....heb nog een vorraadje van ong 2,5 ltr maar gaat er zo wel vlot doorheen. Het zou jammer zijn, maar ben heel trots op 1 jaar bv. Ervaring andere langvoeders?
Mijn zoontje is bijna 16 maand en drinkt nog zo'n twee keer per dag. Ik ben gestopt met kolven op negen maand. Geen last van gehad. Hij drinkt aanvullend fv. Ik was het kolven beu, en hij drinkt zonder verpinken fv. Iedereen blij.
Heb je al een droomvoeding geprobeerd? Soms helpt dat om de boel weer wat op te krikken. Met het kolven kan ik niet helpen. Ik geef alleen maar live.
Ik ben na 9 maanden gestopt met kolven en na 12.5 maand wilde hij niet meer drinken. Rond een jaar ben ik halfvolle melk gaan introduceren. Hij kreeg dus genoeg zuivel binnen. Mijn productie nam ook steeds meer af.
Misschien dat je gewoon kunt stoppen met kolven en wel ziet waar het schip strand? Ik zou hem blijven aanleggen zovaak als hij wil. En dan tussendoor ander drinken aanbieden, hij moet natuurlijk geen tekort aan vocht krijgen. En dan niet meer kolven op de momenten dat hij niet drinkt. In principe kan het zijn dat je borsten dat prima aankunnen. De melk wordt nu anders aangemaakt dan de eerste maanden. Het kan dus zomaar zijn dat je dit zo nog een tijdje vol kan houden.
Een droomvoeding al meerdere keren geprobeerd maar hij is echt in coma, hapt nauwelijks aan en als hij dat wel dat drinkt hij niet. Helemaal niet kolven vind ik spannend. Heb nu nog geen kv hoeven te gebruiken omdat ik een ruime voorraad heb/had. Vind de keuze om tzt te gaan stoppen ook zo moeilijk, maak ik die beslissing (wat voelt aks falen) of laat ik de keus bij hem?? Andere kant is ook hoeveel kindjes krijgen 1 jaar BV! Kijk even wat de kolfproductie blijft doen en als dit verder afneemt dan ga ik daarmee stoppen en zie ik wel hoe lang ik nog melk heb..........
Ik ging met 9 maanden van 2 keer naar 1 kolven. En op een jaar naar helemaal niet meer kolven, ik sprak ook mijn kolfvoorraad aan. Dit ging goed. Na 9-10 maanden is je productie stabiel. En als je vriezer leeg is dan kan je gewoon water of warme melk geven overdag, of zoals wij gaven, thee met melk. Wel op tijd introduceren. Komt goed joh. Ik heb ook tot 2 jaar gevoedt.