zwanger worden

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door Juuf, 10 jun 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Juuf

Juuf Lid

21 jul 2008
    14
    0
    0
    Hallo,
    Ik geef nu al ruim 8 manden borstvoeding en mijn kleine geniet er nog steeds veel van.

Ik zit nu op 1 dag nog steeds op ruim 4 voedingen. (om 06.00, om 13.00 na het brood, om 17.00 en om 22.00)

Maarreeehhhh ik wil heel graag weer zwanger worden. En nu ben ik bang dat het niet zo makkelijk zal gaan als ik nog steeds borstvoeding geef. Klopt dit?

En betekent dit dat ik dus af moet bouwen omdat ik graag een 2de kindje wil of is er een andere oplossing?

2. Kirsten

Kirsten Actief lid

30 mrt 2009
    234
    0
    0
    Hai hai,

wat onwijs dat je je kindje borstvoeding geeft!

Zwanger worden is beetje afhankelijk van of je mogelijk weer een cyclus hebt. Ben je weer ongesteld geweest? Merk je op een andere manier dat je weer een cyclus hebt,zoals vernaderende vaginale afscheiding?

Stoppen met borstvoeding hoeft niet, veel vrouwen zijn weer vruchtbaar op het moment dat hun borstkindje wat erbij gaat eten, niet meet de nachten drinkt en de tijd tussen de voedingen langer duurt, zoals bij jullie het geval is.

Post maar ff, kijken we verder : )
    Kirsten

3. Juuf

Juuf Lid

21 jul 2008
    14
    0
    0
    Ik ben inderdaad al vrij snel ongesteld geworden. Al na 3 maanden! Voor mijn gevoel heb ik wel weer een cyclus omdat ik wel wat meer slijm heb 2 weken nadat ik ongesteld ben geworden.

En soms....wil mijn k leine ook s'nachts aan de borst, maar dat zijn periodes.

Maar...is de kans even groot dat je zwanger wordt als je borstvoeding geeft? Of verkleint dat je kans wel?

Deel Deze Pagina