Onze dochter is nu 7 weken oud. Vanaf het begin wilde ze links slecht drinken en op een gegeven moment in de kraamweek pakte ze deze helemaal niet. Een paar dagen later met een tepelhoedje geprobeerd en toen ging het beter op een gegeven moment ben ik weer zonder tepelhoedje gaan voeden en dit ging goed. Nu sinds een anderhalve week is ze weer heel onrustig met drinken. Ze hapt iedere keer aan en laat weer los (zowel links als rechts) op een gegeven moment wordt ze zo boos dat ze met haar armen aan het zwaaien is en met haar benen aan he trappelen. Op een gegeven moment stop ik dan maar met voeden want ze is dan te boos oms verder te drinken. Nu loopt rechts de bv er de hele tijd uit, zou ze daarom zo boos kunnen worden. Links heb ik dat niet, maar kan ze ook zo boos worden. Ik heb niet het idee dat ze te weinig krijgt, want ze groeit goed. Geboorte 3360 met ruim 4 weken 4075 en 2 weken later 4410 gram. Dit is dus niet het probleem lijkt mij. Wel heb ik een druk gezin en overdag moet ik weleens ingrijpen waardoor het voeden onderbroken wordt. Daarbij heb ik het gevoel dat ik ook de hele dag aan het voeden ben, want als ze wakker is is ze steeds aan het zoeken en happen. ik heb nu echt de neiging om of te gaan kolven en dan een fles te gaan geven of helemaal te stoppen, want ik heb hier gewoon geen tijd voor. Maar bij de andere 3 is het wel goed gegaan en heb ik bij de eerste 2 jaar, bij de tweede door omstandigheden maar 9 maanden en de derde 2 jaar bv gegeven dus het is niet de onervarenheid lijkt mij. O ja ze heeft ook een hoger gehemelte door vermoedelijk syndomal craniosynistosis. Misschien hebben jullie nog tips wat ik kan doen,w ant op het cb kunnen ze me niet vertellen wat ik hiermee aan moet.
Hoi. Genoeg ervaring Gezien het hogere gehemelte van je dochtertje zou ik toch weer een tepelhoedje proberen en kijken hoe het voeden dan gaat, gezien dit eerder goed ging. Een tepelhoedje is handig bij het verhoogde gehemeltje, maar ook om de eerste stroom melk op te vangen die al uit je borst komt. Dit kan duiden op een heftig toeschietreflex en het tepelhoedje houd deze tegen. Hier kan ze inderdaad ook onrustig van worden. Ik denk ook door het onderbreken van de voeding doordat er andere dingen gebeuren de onrust versterkt wordt. Het beste is om in een rustige omgeving te voeden. Hoe deed je dat met je andere kinderen? Door het onderbreken is ze nog niet verzadigd en blijft ze om voeding vragen en zal ze onrustig blijven en boos kunnen worden wanneer je haar weer aan kunt leggen. Misschien kan je je andere kinderen een "klein taakje" geven om de aandacht op te vestigen terwijl jij kan voeden? Mocht dit niet werken, kan je altijd nog gaan kolven en het per fles gaan geven. Succes. Groetjes Saskia
Hoi Saskia, Bedankt voor je antwoord. Ik heb het gisteren weer met tepelhoedje geprobeerd, maar dat ging ook echt niet, ze werd toen helemaal boos en wilde niet drinken (ze wil ook geen fles, dus weet niet of dat er mee te maken heeft). Het onrustige wordt alleen maar erger ipv beter, maar ik moet zeggen dat ze helemaal onrustig is. Ze drinkt ook nog geen 5 minuten per keer en laat dan ook steeds los, ik heb het idee dat ze daardoor alleen maar voormelk krijgt ipv ook de achtermelk, al komt ze wel binnen een uur weer. Ik probeer nu echt de tijd te nemen om haar te voedde, maar dit werkt ook niet. Op een rustige plek gaan zitten met een peuter van 2 werkt ook niet, want hij vermaakt zich heel goed alleen, maar niet op de momenten dat ik met onze dochter bezig ben. De andere kinderen waren makkelijker met voedde, zij is de laatste weken van zichzelf al heel onrustig en huilt erg veel. Ik ben al wel bij een manueel therapeut geweest om haar te laten behandelen, maar dit heeft tot nu toe nog niet gewerkt. Zit echt een beetje met mijn handen in het haar want dit ben ik niet gewend en juist bij haar wil ik zeker een jaar voedde halen, omdat ze straks geopereerd moet worden en ik hoop dat ze minder ziek wordt zodat de operatie straks niet in gevaar komt of de onderzoeken. Ik denk dat ik anders vrijdag even naar het inloopspreekuur ga en kijken wat ze daar voor me kunnen doen.
hoi verstandig om naar het inloopspreekuur te gaan, als er iemand met je meekijkt wordt er misschien meer duidelijk. Succes! Mirjam