Baby niet meer geïnteresseerd in de borst?

Discussion in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' started by Bubi, Jul 25, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Bubi

Bubi Bekend lid

Apr 8, 2012
    531
    0
    16
    visagiste haarstyliste ZZP
    Zuid Holland
    Hallo,
    Gideon is nu ruim 5,5 maand en krijgt sinds hij 4 maanden oud is elke dag wat fruit en groente. We begonnen vroeg omdat hij het eten van ons bord afkeek en het eten probeerde te pakken van ons bord.
    Hij krijgt overdag meestal 5 voedingen en dan 1 fruit en 1 groente hap. 's Nachts krijgt hij vaak ook nog 1 voeding (sinds kort, hij sliep vroeger door).
    Tegenwoordig wordt het steeds moeilijker om hem de borst te geven, hij is heel snel afgeleid en draait zich veel weg. Zodra ik een slok water drink of een appel eet probeert hij het meteen af te pakken. De fles zet hij aan z'n mond en hij huilt naar m'n appel waar ik hem uiteindelijk aan laat zuigen.
    Is het normaal voor deze leeftijd dat hij zo snel afgeleid is en ongeïnstereerd is in de borst?

2. Heidi Akkers

Heidi Akkers Fanatiek lid

Jun 30, 2008
    2,754
    0
    0
    lactatiekundige
    Gelderland
    Hoi,

Ja, dat is normaal gedrag. Kinderen raken snel afgeleid omdat ze niets willen missen en alles willen ontdekken. Probeer de voedingen rustig te laten verlopen, tv zacht, geen geren door de kamer van andere kinderen etc. Evt. in een vaste stoel of hoek zitten waar weinig afleiding is (geen raam achter je waar hij uit kan kijken bijvoorbeeld)
    Daarnaast kunnen kinderen ook heel effectief drinken. Een voeding duurt dan niet zo heel lang meer!

Probeer om het voeden zo veel mogelijk hetzelfde te laten verlopen: zelfde plekje, rust etc. Zo weet hij wat hij kan verwachten en kan misschien de rust vinden om zijn voeding tot zich te nemen. Vaak gaat het ook weer over ;)

Succes ermee!

3. Bubi

Bubi Bekend lid

Apr 8, 2012
    531
    0
    16
    visagiste haarstyliste ZZP
    Zuid Holland
    Okee, fijn om te horen! Hij drinkt inderdaad wel snel maar door al die 'tussen stopjes' duurt het soms nog best lang (20 min/halfuur). Ik geef hem wel altijd op dezelfde plek de borst, als ik hem buitenshuis de borst geef doe ik er vaak een doek overheen omdat hij anders alleen om zich heen kijkt :).
    Bedankt voor je antw!

Share This Page