Kolven pijnlijk.

Discussion in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' started by beverly, Jul 24, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. beverly

beverly Actief lid

Jan 28, 2008
    294
    0
    0
    Hallo, ik geef mn dochter van nu bijna 4 weken volledige borstvoeding. Nu moet ik eerdaags een ochend weg en met die hitte wil ik haar eigenlijk niet meezeulen. Het idee dat ik dan nu tussendoor moet kolven voor n vooraad vind ik vreselijk. Krijg namelijk bijna geen melk eruit en mn tepels gaan enorm zeer doe. (maakt ook niet uit welke kolf ik gebruik.). Nu heb ik vanuit t ziekenhuis nog een paar kleine flesjes kv meegekregen. Kan ik deze voor een keer geven en hoeveel moet ik dan eventueel geven die ene x tussendoor?
    Alvast bedankt.

2. Heidi Akkers

Heidi Akkers Fanatiek lid

Jun 30, 2008
    2,754
    0
    0
    lactatiekundige
    Gelderland
    Je kunt andere voeding geven wanneer je van huis bent. Hoeveel je geeft kun je uitrekenen (bij benadering) volgens het de volgende berekening: neem het aantal kilo's wat je kindje weegt, vermenigvuldig dat met 150. wat hier uit komt deel je door het aantal voedingen wat je kindje drinkt per 24 uur.

Je kunt ook je kindje aanleggen direct voor je weggaat? Of kolven aan 1 borst wanneer je kindje drinkt aan de andere kant. Soms is het handig als je partner je hier bij helpt wanneer het je niet lukt. Doordat je voedt aan de andere borst, schiet ook hier de melk toe en stroomt het makkelijker.

Heb je kolven met de hand geprobeerd? Zeker wanneer de borsten of tepels gevoelig zijn is dit het proberen waard. Het is even een handigheidje, maar o zo handig wanneer je je dit eigen hebt gemaakt: nooit meer gedoe met een kolf, snoeren, flesjes etc. Ik zou het zeker overwegen!
    Op Youtube vind je diverse instructiefilmpjes, of kijk eens op borstvoeding.com voor uitleg.

Tot slot: wanneer je andere voeding dan borstvoeding geeft, bedenk dan dat jouw borsten kunnen gaan stuwen: eigenlijk moet je die voeding dan wel kolven om onbalans in je voorraad te voorkomen.... Misschien kun je bij jou thuis afspreken? Of neem je partner, moeder, een vriendin mee, die je een seintje kan geven wanneer je echt even moet voeden? Zomaar wat ideeën ;)

Succes!

3. beverly

beverly Actief lid

Jan 28, 2008
    294
    0
    0
    Ok ik ga wel even puzzelen bedankt in ieder geval.

Share This Page