Onze kleine meid is inmiddels 3 dagen oud. Aan het van de tweede dag tot het begin van de derde dag heeft ze heel goed gedronken en kwam ze om de 2 uur. Echter, sinds we gister thuisgekomen zijn uit het ziekenhuis heeft ze totaal geen interesse meer. Ik heb met de hand druppeltjes afgekolfd en haar die met mijn vinger gevoerd. Echter ik merk mijn melk eraan komt en dat ik stuwing heb. Is het ok, aangezien de kleine meid nog geen aanstalten maakt, dit machinaal af te kolfen of loop ik dan het risico dat ze helemaal niet meer wil via de borst? Alvast bedankt!
Goedemiddag, Allereerst gefeliciteerd met de geboorte van jullie dochter! Wat fijn dat het vanaf het begin zo goed is gegaan met de borstvoeding maar wat vervelend om te horen dat ze op dit moment niet meer wil drinken. Voor deze vraag wil ik graag doorverwijzen naar een lactatiekundige of je huisarts/verloskundige. Ook je kraamverzorgster kan helpen bij de problemen die je hebt met de borstvoeding. In deze situatie is het namelijk belangrijk dat er iemand met je meekijkt. Hopelijk gaat het snel beter! Groetjes Ruby- Nutricia voor jou