Beste mama's, Vanaf volgende week ga ik weer aan het werk, mijn zoontje is dan 16 weken. Voor mijn werk zou ik af en toe moeten reizen en een paar dagen in het buitenland moeten blijven. Mijn vraag is hoe doe ik dat dan met borstvoeding? Op dit moment geef ik hem nog 3 borstvoedingen per dag (ochtend, avond en nacht). Ik zou mijn kolf apparaat mee kunnen nemen en dan 's ochtends en 's avonds in het hotel kunnen kolven. Maar hoe lang moet ik dit dan doen? Als ik mijn zoontje de fles geef, geef ik 180 ml per keer, moet ik dan net zolang kolven tot ik 180 ml heb? Ik wil niet dat mijn productie terug gaat lopen. Ben benieuwd wat jullie hierover denken. Groet, Anna
Ik kolfde altijd 3 x per dag (en eventueel nog snachts) Ik kolfde altijd 10 a 15 minuten (per borst) en dat is prima gegaan, op reis gooide ik meteen de melk weg. Zonde, maar was wel het makkelijkst. ik geloof dat kolven totdat je borsten leeg zijn het beste is, dan krijgen je borsten namelijk weer een signaal dat er melk aangemaakt moet worden. EN thuis natuurlijk weer extra veel aanleggen, zo maak je een eventuele dip weer goed.
Ik ben bang dat je 3 voedingen per dag op deze leeftijd sowieso niet zo lang vol kan houden... Bij de meeste vrouwen wordt de productie volgens mij pas na een maand of 8 stabiel, en zijn er daarvoor veel meer voedingen per dag nodig om uberhaupt melk te blijven houden. Ik zou dan op reis zo vaak als mogelijk kolven, misschien tussendoor in een pauze nog eens of 's nachts, en hopelijk houd je dan nog een tijdje melk