Hallo allemaal! Morgen ga ik een dagje weg zonder mijn dochtertje (geboren 25-05-2010) en nou geef ik BV en wil ik afkolven tijdens het uitje maar ik heb geen idee hoe ik de melk dan moet bewaren en of dat uberhaupt wel kan.... ik hoop dat iemand een antwoord voor me heeft of een link met info.... Zou het errug zonde vinden als ik die melk weg zou moeten gooien vandaar! Alvast bedankt! Groetjes, Angie P.s. om een hele koelbox mee te slepen zie ik ook niet zitten, misschien een heel kleintje..
ga je naar een pretpark of zoiets dergelijks, dan zou je kunnen vragen of je het daar in een koelkast kan laten staan ik weet niet hoe lang je weg bent van thuis en hoe vaak je wilt gaan kolven, maar anders kun je kolven vlak voor je weggaat en meteen als je weer terug bent (en dan misschien tussentijds nog 1x (een beetje) en dat dan maar weggooien)
Ik zou er van uit gaan dat je de melk moet koelen - je kunt het een paar uurtjes buiten de koelkast bewaren, maar dan moet je kindje het binnen een uur of 5 wel opdrinken, anders moet je het alsnog weggooien. Sommige kolfapparaten hebben een klein koeltasje erbij. Maar je kunt ook een los koeltasje kopen; wel eentje mét koelelement (dat je dus van tevoren in de vriezer moet doen) anders is het echt niet koud genoeg.