ervaring relactatie baby 7 maanden

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door wonderbaby, 3 mrt 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. wonderbaby

13 jun 2010
    70
    1
    6
    Beste lezers,

ik kan weinig ervaring vinden over relactatie. Na een stresvolle periode was mijn borstvoeding geheel terug gelopen. Ik moest dagelijks kolven omdat mijn zoon niet uit de borst drinkt. Ik vond het zelf geen probleem om het dagelijks af te kolven. Dit ging goed moest soms net 1 flesje kunstvoeding bij geven, tot dat er iets gebeurde privé waar ik veel stress van heb. hierdoor is het de afgelopen maanden zover terug gelopen dat ik 2 weken terug nog maar 5 ml op een hele dag kolfde, wat normaal 800 ml per dag was. dacht 2 weken terug ik laat het zo maar mijn zoon raakte helemaal verstopt. ik vond dit zo erg dat door een ander ik zo gestrest ben hij nu de dupe is. Nu eindelijk na 3 maanden is deze stresvolle periode voorbij en ben ik weer begonnen met het op gang krijgen ervan. Afgelopen weekend max 5 ml op een hele dag bij elkaar en nu na 5 dagen toch al 100 ml op de hele dag. En elke dag zie ik er iets bij komen. Mijn zoon heeft vanacht die 100 ml op en zat vandaag niet meer verstopt. Ik ben nu zo blij alleen kan weinig informatie en ervaringen vinden. Mijn vragen zijn kan het nog verder oplopen tot het oude niveau en klopt het dat je borsten weer opzwellen. sorry voor het hele verhaal.

2. Vlinder84

Vlinder84 Niet meer actief

Wow wat heb je dat snel opgekrikt zeg! Ik heb zelf geen ervaring maar je zou even bij vbn kunnen lezen voor ervaringen. Of een lactatiekundige bellen. Al denk ik dat je er zelf ook wel uit gaat komen! Super goed! En ja, je zal best last van stuwing kunnen krijgen. Maar dat gaat over denk ik :)

3. wonderbaby

13 jun 2010
    70
    1
    6
    Het enigste wat ik doe is kolven kolven en nog is kolven. Voor het goede doel dan
    als ik zie hoe blij mijn zoon vandaag was met die 100 ml en weer normale ontlasting had zonder kramp dan word je extra gestimuleerd om door te zetten. had verwacht dat het klaar was en het niet terug zou komen. Nu 100 ml lijkt niet veel maar als je zie waar ik vandaan kom is het wel een stijgende lijn hoop dat ik de oude hoeveelheid weer ga halen. Maar leg er voor mijzelf niet teveel druk op. Ben al blij met 1 flesje per dag alles wat meer word is mooi mee genomen. Dus ben benieuwd de komende weken. vandaar dat ik ervaring zocht Hoe andere het ervaren hebben.

4. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Kan je op Facebook contact opnemen met la leche league? Daar zal je heel wat ervaringen vinden, goeie tips en veel aanmoediging.

Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar ik vind het echt knap dat je dit doet!

5. wwrr

wwrr Fanatiek lid

14 mei 2013
    1.280
    448
    83
    Ik heb zelf twee keer een dergelijke situatie meegemaak, rond 4 maanden en rond 7 maandent. Na een longontsteking liep mijn productie ook terug, er kwam niks meer uit en ook geen tsr dus mijn zoontje weigerde de borst natuurlijk en wilde niet meer drinken. Veeeeeeeel kolven en neusspray heeft geholpen (weet even niet meer hoe het heet maar is speciaal voor opwekken van tsr). Uiteindelijk na twee weken weer volledig aan de borst. Wel had ikde tweede keer een bijkomend probleem waarbij hij mijn ene borst niet meer wilde pakken en dat is zo gebleven. Toch drinkt hij nu nog steeds, met 9 maanden, zo'n 6 voedingen aan die ene borst. Ik zou dus zeggen dat in mijn geval de productie voor die ene borst zelfs meer is dan het was. Ik denk dat het bij jou ook wel goed komt, het is alleen wel heel erg pittig.

6. Roty

Roty Actief lid

22 apr 2015
    449
    74
    28
    Wauw wat goed van je zeg, klasse. Fijn dat je zoontje geen last meer heeft, en inderdaad alle kleine beetjes helpen.
    En stuwing is in jouw geval alleen maar goed zou ik zeggen, wel oppassen dat je het dan goed weg masseert en dan kolft.

Geen ervaring mee, maar je kan je vraag stellen op het borstvoedingsforum
    Hier zitten ook vrijwilligers bij van vbn.

Succes hoor

Deel Deze Pagina