dochter 9 mnd snachts elk 1,5 uur

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door shenoby, 5 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. shenoby

shenoby Niet meer actief

mijn dochter van ruim 9 maanden komt snachts elk 1,5 tot 2 uur.
    overdag komt ze ook nog 3 tot 4x.
    ze krijgt alleen live bv.
    ze weigerd pertinent een fles of kv.
    nu de zwangerschaps hormonen meer verdwijnen begin ik er toch steeds meer moeite mee te krijgen en wil ik ook mijn bed wel eens weer voor onszelf.
    ze ligt in haar eigen bed tot haar eerste voeding snachts.
    want dan ben ik gewoon te moe om haar terug te leggen.
    hoe kan ik dit het beste oplossen?
    want elke voeding snachts drinkt ze wel 30 tot 40 min erg goed.
    maar zou toch graah ietsje minder voeden snachts

2. Teddy

Teddy Bekend lid

20 okt 2011
    695
    0
    0
    Hoi,

Ik heb geen pasklare oplossing voor je. Jouw dochter heeft een behoefte en ik ben er groot voorstander van dat moeder in die behoefte voorziet. Maar daarmee help ik je niet. De beste oplossing die ik voor je heb is het omdraaien van de wekker ;) Niet meer op de klok letten en meegaan met de flow van het moment maakt dat de oxytocine goed zijn werk kan doen en jij (en zij) na het voeden weer lekker slapen. Zolang jij nog weet hoe vaak ze komt kun je je er ook over opwinden. Die opwinding maakt dat de adrenaline in je bloed komt en dat je moeilijk weer inslaapt. Laat het verzet los en geef je over aan de behoefte van je dochter. Het gaat over. Echt. Hoe meer jij je over kunt geven, hoe makkelijker het voor jullie beiden is.

Misschien heb je hier wel helemaal niks aan, maar iets beters heb ik helaas niet voor je.

Sterkte met de nachten!

3. shenoby

shenoby Niet meer actief

nou ik heb er zelf niet zo heel veel moeite mee.
    want ik ben er best aan gewend.
    en natuurlijk zou ik het wel eens fijn vinden om een nacht door te slapen maar dat terzijde.
    het is meer mijn omgeving die commentaar heeft.
    dat ze snachts al lang door moet slapen enzo.
    en dat het niet goed is dat ze zo naast me ligt dat ze in haar slaap dan zelf de borst kan zoeken.
    maar voor ons werkt het wel eerlijk gezegt.
    tja jammer genoeg lijkt er nog steeds een taboe te liggen op lang voeden.
    als je het in begin doet vind iedereen het geweldig tot ze een half jaar zijn geweest dan is het eigenlijk wel genoeg geweest volgens een ander.

4. Teddy

Teddy Bekend lid

20 okt 2011
    695
    0
    0
    Lekker doen waar jij je goed bij voelt. Het is jouw leven en jouw gezin. Daar heeft een ander niks mee te maken. Een ander bemoeit zich toch ook niet met jouw seksleven? Laat de omgeving maar lekker kletsen. Misschien moet je iets minder openhartig zijn naar je omgeving ;)

Deel Deze Pagina