Hallo ik heb een vraag: Ons meisje; bijna 4 weken, drinkt heel goed. Na de kraamweek ging het steeds slechter; ze bleef drinken maar: Wil de hele dag door drinken. Hoest en krijst meteen na elke voeding (alleen borstvoeding). Ruikt soms zuur. Alleen soms rustig te krijgen met speentje (maagzuur wegslikken hierdoor?); verder hele dag huilen. Slaapt niet overdag. Overstrekt. Heeft de hik (ook veel tijdens de zwnagerschap). Gooit hoofdje in d'r nek tijdens drinken. Is niet te troosten door haar bij ons te dragen, welke positie dan ook. Wordt wakker met hoesten en kuchen, dan krijsen. Kortom; ik denk verborgen reflux. Huisarts zegt; onzin, alle baby's hebben reflux, niks voor geven, gaat vanzelf weer over. Alleen medicatie als ze niet drinkt. En ondertussen zit ik met een ontroostbaar meisje; het breekt mijn hart. Ik maak me zorgen over dat maagzuur in d'r slokdarm. Volgens ha kan dat geen kwaad maar dat lijkt me raar. Wat moet ik doen?
Hoi, Je huisarts heeft gelijk dat veel kindjes worden overbehandeld. Wat je wel kunt doen is verder kijken. Schakel een lactatiekundige in om het voedingsbeeld helder te krijgen, dat is vaak stap 1. Komt daar niets uit naar boven, dan zou ik aan 'bodywork' denken: kinderfysio of zo. Mogelijk zit je kindje door iets tijdens bevalling /uitdrijving niet lekker in haar vel. Hier kan soms veel winst zitten. Of bel eens uitgebreid met iemand van de vrijwillige borstvoedingsorganisaties: vbn of lll. Neem alles door, mogelijk krijg je zo al wat inzicht en tips om het rustiger te maken. Borstvoeding.nl | Home Home | NVL Borstvoeding – zeker over borstvoeding Veel succes, fijn dat je je kindje borstvoeding kunt geven, zeker nu het niet lekker loopt.
Bedankt! We hebben iig het bedje iets hoger gezet bij d'r hoofdje door een handdoek onder het matras te leggen. Dit helpt al voor de nacht. Is dit echt zo slecht als het CB zegt?
Mag ik het ongenuanceerd vinden... Natuurlijk letten jullie als ouders op de veiligheid van je kindje! En zet je het bedje niet zo schuin dat je kindje naar de bodem schuift en onder het beddengoed terecht kan komen. Groeiachterstand door schuin bedje? Heb ik nog niet eerder van gehoord. Doe wat je goed dunkt, volg je intuïtie!
Dank je! Het bedje ligt idd niet vreselijk schuin maar wel een beetje zodat ze minder last heeft. CB maakt ons onzeker. Bedankt!