Voeding door papa: overstappen op poedermelk?

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door conejita, 24 aug 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. conejita

conejita Fanatiek lid

14 jul 2013
    3.311
    248
    63
    Vrouw
    customer service
    Spanje
    #1 conejita, 24 aug 2016
    Laatst bewerkt: 24 aug 2016
    Hoi allemaal,

Mijn zoontje is 7 mnd en wordt vaak wakker 's nachts, en wil dan ook de borst vaak. Ik ga over twee weken beginnen met werken. Ik ben nu best heel moe van al dat nachtelijk waken en wil graag dat hij ietsje langer slaapt.

Ik heb mijn man gisteravond de voeding van 23/24uur laten doen, hij is dan nog wakker (ik ga om half elf naar bed ongeveer, maar vaak ook eerder). Gisteravond papfles met afgekolfde melk. Vanwege een groeispurt (denk ik) werd hij erna nog wakker, huilen, en heb hem de borst gegeven. (En bij ons in bed genomen want de afgelopen nachten was hij om de 1,2 uur wakker :$). Hij vroeg pas weer een voeding om 5.30. Dit is echt superfijn. Eindelijk zat er iets langer tussen.
    Ik weet dat veel mensen niet in papflessen "geloven", maar ik probeer nu even alles, ben het vele wakker worden best een beetje zat.

De papfles was maar 100cc maar wil wat meer gaan geven. Tot de laatste druppel had hij het op :).

Ik heb geen zin om 's avonds laat nog te gaan kolven. Het idee is dat ik eindelijk eens wat kan gaan slapen ;).
    Het liefst kolf ik overdag dan wat zodat hij 's avonds de papfles wel met mijn melk krijgt.
    Vanmorgen heeft hij nog 1 x gedronken voor hij echt wakker was om half acht, en dan nog eens toen hij wakker werd. Hij heeft mijn borsten dus gewoon "leeg" gedronken ;).

Wrsch loopt mijn productie nu terug... Als het nou niet lukt om de voeding van 23/24 u met mijn melk te doen (ivm weinig tijd voor kolven straks als ik weer werk bijvoorbeeld), kan ik dan gewoon alleen voor die voeding overstappen op poedermelk?
    (Ik ga het natuurlijk wel proberen met mijn melk, maar we moeten even zien hoe het gaat.)

Edit: ik hoor net van mijn man dat het 2.30 was dat hij wakker werd voor een voeding en niet "vlak erna" zoals ik dacht :D. Hij heeft dus helemaal niet langer geslapen ;).
    Anyway, de vraag blijft hetzelfde, of het nou een papfles wordt of niet.

2. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.808
    5.944
    113
    Vrouw
    Met 7 maanden moet dat best kunnen hoor!
    Je productie gaat daar echt niet van teruglopen.
    Als je overdag voorlopig nog eerst borst dan vaste hapjes geeft,komt het goed.
    Ik snap dat je moe bent😒
    Hou er wel rekening mee dat de eerste weken dat jij weer werkt, het er wellicht niet veel beter op gaat worden in de nacht, qua mamahonger.
    Succes, ook best lekker om weer te gaan werken toch?

3. conejita

conejita Fanatiek lid

14 jul 2013
    3.311
    248
    63
    Vrouw
    customer service
    Spanje
    ja zeker wel zin in :).

mamahonger...: gelukkig werk ik maar tm 14 u dus kan de hele middag knuffelen. ;)
    ja ik houd daar wel rekening mee.. en dat hij wrsch vaker ziek gaat worden :(

oké nou fijn, dan wordt het wrsch fv die voeding. wel zo makkelijk. ik voel na 1 nachtje al een beetje verschil

Deel Deze Pagina