Beste lactatiekundige. Ik heb een zoontje van 3 weken en twee dagen en er zit nog geen echte regelmaat in de borstvoeding. Overdag komt hij voor mijn gevoel heel vaak en is al snel verzadigd. Hij heeft dan als het goed is alleen nog voormelk gekregen zodat hij niet lang erna weer komt. Ik heb nu een handkolf gekocht om de voormelk af te kolven. Kunt u mij misschien vertellen hoe lang ik dan zou moeten kolven tot de achtermelk begnt en hoe ik die achtermellk dan herken?Alvast heel erg bedankt! Groetjes eitje
wanneer je gaat kolven omdat je kindje snel veel melk krijgt, gaat het met name om dat de eerste melkstroom weg loopt. dat hoeft niet heel lang te duren, dan ga je juist een blijvend probleem veroorzaken door dat je iedere keer kolft voordat je daadwerkelijk aanlegt. je lichaam zal denken dat je zoveel melk nodig hebt voor je kindje en dit dus blijven produceren. laat de eerste stroom weglopen, kijk of de straaltjes afbuigen of stoppen, droog de borst goed en leg dan aan. kijk dat een week aan. succes, heidi margit