BV en menstruatie

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door pippo, 25 nov 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. pippo

pippo VIP lid

17 okt 2007
    9.795
    0
    0
    Belgium
    Hello,

Ik ben bevallen op 23sept van mijn zoontje. Ik heb 5,5weken gevloeid en dan 9 dagen niets meer gezien dan beetje bloedverlies in de broek gevonden (heel weinig, maar geen inlegkruis waard eigenlijk), zo gedurende 4à5dagen. Dan weer 10 dagen niets gezien en nu vandaag naar toilet geweest en toen zag ik terug wat bloedverlies! Om zot van te komen! ;)
    Ik geef fulltime BV, hij zit nu sedert een week op 5 voedingen, 's nachts slaapt hij door (meestal 7à8u). Overdag is het telkens 4u tussen zijn voeding. Bij mijn eerste kind gaf ik ook borstvoeding en had ik maar pas bloedverlies na het stoppen van BV.
    Is hier een verklaring voor?
    Hopelijk kan je mij een uitleg verschaffen.

Veel liefs

2. Heidi Akkers

Heidi Akkers Fanatiek lid

30 jun 2008
    2.754
    0
    0
    lactatiekundige
    Gelderland
    hoi,

ik kan je geen pasklaar antwoord geven, maar wel wat mogelijkheden waar je over kunt nadenken en met een arts of gynaecoloog kunt overleggen:

- geef je volledig borstvoeding of komt er af en toe andere voeding bij?
    - is het mogelijk dat er nog restweefsel achter is gebleven na de bevalling?
    - is het helder bloed of donkerder? en in welke hoeveelheden?

maak je je zorgen, dan zou ik je willen aanraden met iemand af te spreken. heb je bijvoorbeeld een goede nacontrole gehad? is je baarmoeder nog gevoelig? heb je andere klachten?

succes verder
    heidi margit

Deel Deze Pagina