Hallo Heidi, Ik geef mijn dochterje van 10 maanden nog twee keer BV. Om 07.00 en om 19.30 uur. Dit gaat heel goed, nergens last van. Ik vraag me wel af of ze nog veel binnen krijgt, maar goed ze eet verder al heel veel, dus ik merk er niks van. Nu wil ik vanaf volgende week de voeding van 19.30 uur gaan afbouwen. Hoe lang moet ik hier de tijd voor nemen? En stop ik gewoon en geef een KV of moet ik nog iets doen met om de dag. Heb mijn kolf al verkocht, misschien niet zo handig, maar mijn gevoel zegt dat het wel goed komt met afbouwen (heb nooit stuwing gehad, zelfs niet in de kraamweek. Wel volop melk). Daarna wil ik de voeding van 07.00 uur afbouwen. Maar... eigenlijk vind ik het ook wel makkelijk 's ochtends. Dan pak ik haar bij ons in bed en laat vast wat drinken, daarna krijgt ze beneden nog brood. Als ik niet af zou bouwen zou dit dan kunnen qua productie? Zal niet veel meer komen dan denk ik zelf. Zie je advies graag tegemoet. Bedankt vast.
Je kunt je kindje een kunstvoeding aanbieden voor het slapen gaan, kijk even of dit echt nodig is: als ze aan voldoende voedingen komt en ze eet er naast is het misschien niet eens nodig te vervangen. Ik denk best dat het mogelijk is de ochtend er in te houden. Kijk gewoon hoe het gaat. Verder niet te veel aan doen: mocht je teveel spanning hebben kun je met de hand kolven of kijken of ze korter even kan drinken. Succes!