Hallo, Ik ben nieuwsgierig of jullie borstvoeding of flesvoeding gaan geven of het nog niet weten? Ik weet zelf namelijk nog niet wat ik wil en ik heb nog maar zeven weekjes om te beslissen. Bij mijn eerste lukte het me twee weken de borst te geven maar op den duur vroeg mn zoontje te vaak en kwam hij om het uur. Dat vergde zoveel energie dat ik toen besloten heb te stoppen. Nu weet ik nog niet wat ik ga doen want ik heb er nu ook fibromyalgie bij wat verergerd is tijdens mn zwangerschap en wat ook heel veel energie kost. Ik zit heel erg in twijfel want,borstvoeding is toch wel heel erg gezond en mooi om te doen maar,flesvoeding is weer makkelijker want dan kun je het verdelen met je partner en kost het minder energie. Ben zeer benieuwt wat jullie gaan doen en waarom. groetjes sjouk
alle 3 de keren bv geprobeerd maar het lukte gewoon niet, ik had gewoon te weinig voeding om de kleine lekker aan zijn en haar slaap toe te laten komen...ik ben geen grote eter en hetgeen wat ik eet is nou ook weer niet echt heel gezond, ik ben iemand die eigenlijk altijd in de weer is, en stilzitten zonde van de tijd vindt. en bij het geven van bv, moet je toch echt wel relaxed zijn en samen met de kleine genieten van die momenten...en dat lukte mij niet altijd... dit keer lukte het me wel beter (de tijd ervoor nemen) maar ook dit keer weer, ontzettend slecht eten (kreeg echt bijna niets naar binnen) en tja dat doet de kleine ook geen goed, plus daarbij tenenkrommend eten zitten geven, (tepelkloven, tepels kapot e.d.) toen nog periode afgekolfd wat ook niet echt lekker voelde, maar dat ging wel beter, toen weer terug aan de borst, maar weer hetzelfde tot ik haar een flesje gaf, en ze heerlijk 5 uur achter elkaar sliep.. tja toen heb ik haar enkel nog maar 'sochtends en ' s avonds aangelegd, maar meer voor "ons" dan voor de voedinge, en helaas door een paar drukke dagen die we hier gehad hebben met weinig tijd, en haar dus ook niet aangelegd wordt ze nu helemaal wild en wil ze niet meer aan de borst... ik zou zeggen wat jou betreft, je hoeft nu toch nog geen keuze te maken? je kunt altijd bv gewoon proberen en ervoor zorgen dat mocht het niet lukken of je om welke reden dan ook de fles wilt geven je zorgt dat je de voeding in ieder geval in huis hebt... je kunt straks altijd nog de keuze maken als het te belastend is of wat dan ook om over te gaan op flesvoeding....geef je enkel de eerste paar dagen bv dan heeft ze in ieder geval de meest waardevolle melk binnen gekregen meid... heel veel succes in ieder geval.. gr.smoekie
hier nog een twijfelaar....ik neig meer naar het wel geven van bv maar ik zit nog in twijfel... nog maar eens wat meer info verzamelen en evt naar een info avond....
Gekozen voor borstvoeding, wist ik al zeker als ik ooit zwanger zou worden dat ik zou gaan doen. Maar ja nu ff afwachten of het gaat lukken he?
tuurlijk wel je hebt hier nu zoveel verhalen kunnen lezen van andere die om welke reden dan ook te vroeg gestopt zijn omdat het niet "lukte" dat jij daar weer ervaring uit kunt trekken... als ik vantevoren alle verhalen had gelezen denk ik dat ik toch iets langer zou zijn doorgegaan met proberen bv te geven, en zou ik zeker hebben geprobeerd "beter en gezonder" te eten, desnoods door het erin te proppen maar ja dat is weer achteraf gel*l... succes met de laatste loodjes Mil, nog ff en je mag het gaan proberen...
@ Smoekie: Das waar... Heb ook bewust een lactatiedeskundige gehuurd..hahah dus als de kraamzorg het niet weet of ik schiet in de stress kan ik hen ook bellen en komen ze langs. Tsja die laatste loodjes..pffff hihi heb al steeds weeen enzo, maar t zet steeds niet door mag van mij wel hoor nu
bij darryl* wilde ik absoluut geen bv geven! maar toen hij na 11 dagen in het zh kwam en we niks konden doen voor ons manneke en ik nog heel veel bv had ben ik gaan kolven, wat hij via sonde kreeg. toen ik weer zwanger wilde ik echt bv geven, had zo'n spijt dat ik met darryl* niet bv heb gegeven.... helaas is dit niet gegaan zoals ik gehoopt had, want dylano groeide niet en kwam ook in t zh. na 2 week hebben we moeten besluiten om de bv te stoppen. met de fles ging het gelijk goed. meneer ging groeien en werd van een baby dat veel huilen een heerlijk jochie. toch wil ik ook nu weer een poging doen tot bv, want je bouwt wel een band zo met je kindje.
Voor een aantal jaren geleden een borstverkleining gehad. Dus geen optie om borstvoeding te geven (ook al groeien, jeuken en doen ze net zo zeer als bij een normale zwangerschap )
Ik ga het zeker proberen! Bij de eerste is het vrij snel mislukt, maar achteraf gezien weet ik wel waarom. Vooral slecht voorbereid (denken dat het een kwestie van aanleggen is en hup alles lukt) en geen mensen om me heen die mij er goed mee konden helpen (leerlling kraamhulp). Deze keer ben ik voorbereid: boek erover gelezen, infoavond ziekenhuis bezocht (aanrader!), bij intake kraamzorg aangegeven dat ik een kraamhulp wil met veel BV ervaring en voor de zekerheid een nummer van een lactatiedeskundige achter de hand. Dus...als het nu niet gaat lukken, dan kan ik niet zeggen dat ik er niets aan gedaan heb. Ik hoop dat het lukt, zo niet, dan ga ik er ook geen drama van maken!
Ik heb vanaf dag 1 felsvoeding gegeven, ik ben meteen na de bevalling medicijnen gaan slikken voor hooikoorts en dan ging niet samen met borstvoeding. Heb er nooit spijt van gehad dat ik het zo gedaan heb.
Ik ga het ook proberen! Waarom? Misschien om de verkeerde redenen, niet omdat het beter is dan flesvoeding. Maar gewoon het intieme. Dit wordt vooralsnog het enigste kindje voor ons en ik wil het gewoon een keer meegemaakt hebben.
Dat heb ik dus ook... ik wil het meegemaakt hebben, ik wil het ervaren! En dat het goed is voor ons kindje is mooi meegenomen. Maar lukt het niet, of is het fysiek te zwaar, dan blijf ik niet doortobben.
Ik heb Elyesa 11 maanden bv gegeven ben moeten stoppen omdat meneer al zoveel tanden had en gewoon niet meer goed aannam en dat deed verschrikkelijk veel pijn. nu bij de 2de ga ik ook zeker weer borstvoeding geven ik vond het zo een prachtige periode.
Ik heb 5 maanden borstvoeding gegeven, hij kreeg op 4 maanden al tandjes en hij beet echt door . Ik vond het ook een prachtige periode en bij een volgende zal ik het zeker weer doen
Ik ga flesvoeding geven. Waarom, omdat ik denk dat ik me daar prettiger bij voel. Ik heb de voors en tegens goed afgewogen en ik zie geen risico voor mijn kleintje.
hoi dames, ik ga borstvoeding geven(als het weer kan) met me eerste zoontje heb ik het ook gedaan en ik heb het als fijn ervaren we hebben het 1 jaar, 5 mndn en een paar dagen volgehouden en toen wou hij niet meer (hihi ik had het nog 3 dagen geprobeerd maar nee het was echt over ) hopelijk mag het nu weer zo zijn, we gaan ervoor. liefss
Bambi, Als je borstvoeding aan je kleintje wil gaan geven, zou ik zeker even contact opnemen met een LK (nog tijdens de zwangerschap). Het zou mi best kunnen, als je borst er eenmaal aan gewent is om genoeg melk voor je kleintje aan te maken. Ik heb tijdens de zwangerschap besloten BV te gaan proberen, lukte zou het niet lukken dan zouden we overgaan op KV. Nu hebben we er 5 maanden BV opzitten (soms aangevult met KV) en dat is zeker niet altijd goed gegaan, maar desondanks ben ik blij dat ik toch doorgegaan ben, nu gaat het steeds beter en kunnen we er ook meer van genieten !
Borstvoeding...voor de volle 100%! En ik streef er naar om het minimaal een half jaar te geven.... Goed voor kind uiteraard maar ook erg goed voor mama .....weetja dat als je borstvoeding geeft de kans op borstkanker voor je overgang echt met tien tallen procenten daalt (nu 1 op de 8 dames!) Na me moeder door de mmm heb zien gaan twijvel ik niet meer over dit onderwerp. En het herstel van de zwangerschap gaat vlotter...ook prettig! Ik zal wel snel afkolven zodat een zuigflesje ook snel een gewenning wordt en papa ook eens kan voeden 8)