tips voor afbouwen borstvoeding

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door keina, 22 jul 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. keina

keina Bekend lid

30 mrt 2009
    675
    0
    0
    hoi hoi

mijn knulletje is vandaag al weer een maand oud. ik wil heel graag afbouwen met de borstvoeding.
    nu lees ik heel veel verhalen en nu weet ik het allemaal niet meer.

ik voed momenteel op verzoek, en dan krijgt hij of de borst, of een fles afgekolfte melk, of een flesje kunst voeding (drinkt dan ruim 100cc)

ik heb dus geen schema, dus ene keer borst en andere keer fles werkt dan niet echt denk ik.
    en omdat ik veel melk heb, krijgt hij ook maar 1 borst op advies van kraamhulp. dus als ik hem 1 borst geef volgende voeding fles, dan is die andere borst heel lang niet aan bod geweest.

ik dacht kan ik niet zoveel mogelijk flesvoeding geven, en wanneer mijn borsten echt vol zijn, een beetje afkolven?
    of moeten mijn borsten echt leeg zijn, ivm borstontsteking, want daar zit ik echt niet op te wachten!

wat vinden jullie hebben jullie tips voor mij?

liefs
    keina

2. Chilleke

Chilleke VIP lid

21 jan 2010
    10.869
    1
    36
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Brabant
    ik heb een schema van het cb gehad toen ik ging afbouwen. hun zeiden dat je 1 voeding per week ongeveer kan vervangen, maar als je merkt dat je baby goed reageert en je borsten het aan kunnen, kan je het ook sneller doen.
    ik had toen 6 voedingen meestal, gaf ook op verzoek. ik kreeg een schema mee

1ste voeding---> 6 laatste vervangen
    2---> 3
    3 ---> 1 (deze eerst vervangen)
    4----> 4
    5-----> 2 (deze als tweede vervangen)
    6 laatste voeding--->5

hoop dat het een beetje duidelijk is, ik heb uiteindelijk over iedere voeding 3 dagen gedaan, alleen op het laatst niet meer omdat ik merkte niet veel melk meer te hebben en hij dus honger had.

succes en anders vragen op het cb ;)

3. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Als ik het goed lees ben je toch al aan het afbouwen? Want je geeft al kunstvoeding bij.

Het klinkt allemaal nogal ingewikkeld en het is via een forum misschien ook een beetje lastig uit te leggen allemaal.

Waarom bel je niet gewoon even met iemand van VBN of LLL? Die kunnen je ook heel goed in een gesprek waarin ze gerichte vragen over je situatie kunnen stellen met een afbouwadvies op maat helpen. En het is helemaal gratis!

Deel Deze Pagina