Hallo allemaal, Moet je bij je werkgever van te voren aangeven dat je van plan bent om te gaan kolven op het werk? Of kan je dat zeggen als je terug komt na je verlof?
Ik zou het alvast aangeven. Je werkgever is namelijk verplicht jou een goede kolfplek te verschaffen. Dus tijdig aangeven, zodat je niet hoeft te zeulen!
Ik zou ook zeggen, meld het vast. Of straks als je belt dat de kleine geboren is. Op www.borstvoeding.com bij kolfrecht/voed-recht staat -> Breng je werkgever op de hoogte Misschien ben je er al tijdens je zwangerschap zeker van dat je borstvoeding gaat geven en kun je al voor je verlof aankaarten dat je wilt gaan kolven op je werk of je kindje wilt voeden bij de opvang. Of misschien laat je je kindje zelfs wel langs brengen op je werk. Zo kun je, in het ideale geval, met een gerust hart met verlof gaan. Als later in je verlofperiode beslist dat je op je werk wilt gaan kolven of voeden, bespreek dat dan het liefst met je werkgever ruim voordat je weer terugkomt op het werk. Dan staat hij niet zomaar voor een verrassing en hij kan eventuele maatregelen nemen om het kolven of voeden voor jou mogelijk te maken.
De arbo raadt aan om het met je werkgever te bespreken als je borstvoeding wilt geven of kolven op het werk. Je werkgever is namelijk verplicht hiervoor een ruimte aan te wijzen, dus niet echt handig als je dat heel kort van tevoren pas meldt.
Nou ik had vandaag mij laatste dag en heb het gelijk even in de groep gegooid, dus ze weten er van, hoe ik hier ook niet meer over na te denken...
nou ik meld het welals ie op kraamvisite komt dan weet ik tenslotte ook of het allemaal lekker verloopt met de voeding.
Ja dat kan natuurlijk ook, maar ik heb bij de eerste al bv gegeven, dus ik ga er vanuit dat het deze keer ook wel weer lukt.