Hoi, Ik ben al maanden aan het meelezen hier maar heb mij nooit geregistreerd tot nu. Heb even advies nodig. Ik werk via een uitzendbureau en zit in Fase A. Nu wil ik half november met verlof (6 weken voor vermoedelijke bevallingsdatum). Ik heb dit gemeld bij mijn uitzendbureau maar zij willen geen wazo aanvraag voor mij doen omdat ik in fase A zit. Doen ze alleen voor contractanten zeggen ze. Ik heb ook al het hoofdkantoor gebeld omdat ik de vestiging niet vertrouwde en zij vertellen hetzelfde als de vestiging namelijk dat ze geen aanvraag voor me doen. Alleen een melding aan UWV dat ik 'ziek' ben op de dag van verlof. Ik heb ze zover gekregen dat ze wel mijn zwangerschapsverklaring opsturen maar voor de rest doen ze alleen een melding in het systeem op de dag dat ik met verlof ga. Wordt dan dus 'ziek/zwanger' gemeld bij UWV op de dag dat ik met verlof ga in plaats van een aanvraag WAZO een aantal weken van te voren. Heb al meerdere keren gebeld met UWV en zij geven aan dat het uitzendbureau dit echt voor mij dient te doen maar ze doen dit dus niet. Ik heb nog gebeld met FNV vakbond maar zij kennen geen WAZO en hebben uiteindelijk gegoogled en toen het antwoord van het UWV voorgelezen. Ik heb verteled dat ik dat ook wel zelf kon vinden. Ik heb dus nu geen poot om op te staan. UWV geeft aan dat ik ook niet zelf de formulieren kan invullen want dat moet het uitzenbureau volgens hen doen. Wie heeft dit ook aan de hand gehad of heeft gewerkt bij een uitzendbureau en weet dit? Ik weet nu echt niet meer wat ik moet doen.
Als jij in fase A zit, klopt het volgens mij wel hoe het uitzendbureau dit wil regelen. Ik zit nl in fase B en heb gezeik dat het uitzendbureau het op deze manier wil regelen (zoals bij jou), terwijl in gewoon op contract ben van hun. Dus ik hoop dat het goed gaat over 2 weken want het uitzendbureau moet dit regelen voor mij en niet het UWV. Alleen met die papieren weet ik zo niet. Ik kreeg nl ook te horen dat ik wat moest in vullen terwijl dat niet zo is, dat moeten zij ook regelen. Toevallig ook Randstad?
nee manpower Wel vervelend die uitzendbureaus. Want hoe komen we dan aan de WAZO uitkering als het uitzendbureau niets voor je wil aanvragen en je volgens het UVW het niet zelf kan aanvragen omdat je een werkgever hebt.
Ik heb ook via een uitzendbureau gewerkt tot het moment dat ik met verlof ging (ook fase A). Het uitzendbureau heeft toen idd de aanvraag moeten invullen. Dit hebben ze ook gewoon gedaan. Zij zijn namelijk je werkgever. Ik snap niet waarom ze het niet willen doen, het stelt namelijk niks voor.
Nee, maar je kan het ook gewoon zelf doen hoor . Het is niet heel erg moeilijk en dat wat je niet weet, vul je niet in. Als het UWV nog meer info wil, vragen ze dat wel op bij het uitzendbureau. Check maar eens op uwv.nl. Daar vind je het formulier. Mocht je er problemen mee hebben, laat het me dan maar even weten. Dan help ik je wel Groetjes, Josien
Het is ook niet moeilijk om het zelf in te vullen. Dit wilde ik namelijk eerst zelf ook doen, maar het UWV bleef bij mij volhouden dat het pas in behandeling werd genomen als het uitzendbureau het had ingevuld... Ik mocht het dus echt niet zelf doen. Kan je uitzendbureau niet een verklaring op papier zetten dat je daar wel werkzaam bent, maar dat ze weigeren dat formulier in te vullen? En dan zelf invullen en samen met die verklaring opsturen naar het UWV?
Ik vind het maar raar hoor. Ik heb ook bij Manpower gewerkt en alles is gewoon geregeld. Ze hoeven alleen maar aan te geven dat je een wazo nodig hebt en dan krijg jij zelf ook nog papieren thuis die je terug met sturen. Ik zou ze er gewoon nogmaals op aanspreken, want volgens mij moeten ze het toch gewoon doen.
Ik werk ook als fase - A uitzendkracht (Creyf's) en zij regelen gewoon de uitkering voor me. Snap niet waarom jouw uitzendbureau dit niet wil. In dit geval is het uitzendbureau jouw werkgever dus hoort dit voor jou te regelen. Misschien zijn ze in de war en denken ze dat ze jou die 16 weken ook in dienst moeten houden? Dus dat het UWV de uikering aan hun betaald en zij weer aan jou? Het enige wat zij moeten doen is het formulier invullen en opgeven op wiens rekening de uitkering gestort moet worden (kortgezegd).... Lekker uitzendbureau zeg...voor mij gelijk een reden om daar niet voor te gaan werken!
Ja dat is dus zo frustrerend. Ik heb ze meerdere keren gebeld en zelfs met het hoofdbureau van manpower maar ze weigeren echt die formulieren in te vullen omdat ik in Fase A zit. Ik laat het echt niet zomaar op mij zitten en heb echt geprobeerd verschillende wegen te bewandelen maar helaas. Ik heb ze ook verteld dat ik abosluut niet weer via hun weer aan het werk ga na het verlof. Ik ga het nu maar zelf aanvragen en in de begeleidende brief naar UWV aangeven dat mijn uitzendbureau het niet wilde doen.