Nachtvoeding 8,5 mnd

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door Luckymom, 17 aug 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Luckymom

Luckymom Fanatiek lid

21 apr 2007
    3.869
    0
    0
    Groepleidster Jeugdhulpverlening
    Zwolle
    #1 Luckymom, 17 aug 2010
    Laatst bewerkt: 17 aug 2010
    Beste Linda/ Ilse

Onze Suzanne van 8,5 mnd oud krijgt 's avonds laat, 's nachts en 's ochtends nog bv om de 4 uur. Overdag krijgt ze vast voedsel, wat ze nauwelijks eet, aangevuld met opvolgmelk/ pap.

Mijn vragen: is het normaal dat zij 's nachts nog bv drinkt? (want ik wil er wel vanaf)
    En kan het zijn dat daardoor het eten van vast voedsel niet zo goed gaat?
    Zij heeft een heupbroekje 's nachts en slaapt daardoor s'nachts licht. Wellicht merkt ze dan sneller op dat ze wel iets zal lusten. Of heeft dat er niets mee te maken?
    Hoe kan ik een nachtvoeding afbouwen?

Haar schema:

05u00 BV
    08u00 max. 1/4 boterham + 200ml pap
    11u00 paar kleine hapjes fruit, evt rijstewafeltje/ koekje.
    12u00 paar hapjes brood + 200ml opvolgmelk
    15u00 1/4 potje fruit
    17u00 paar hapjes groente (1/3 potje max.) + max 200ml pap
    21u00 BV
    01u00 BV

Hartelijk bedankt voor jullie reactie!
    Willeke.

2. Linda Offereins

Linda Offereins Lactatiekundige

3 mrt 2010
    860
    0
    0
    Ja, dat is heel vervelend, dat je nog steeds met nacvhtvoedingen zit.
    Op een bepaald moment is het gewoon een soort gewenning, en kom daar maar eens van af.
    Misschien kun je haar 's nachts een flesje geven met een beetje melk, of water? Of een speen? Maar dit zal ze misschien niet zomaar accepteren, of je hebt het al uitgebrobeerd.
    Als ze de fles zelf kan vasthouden of op de zij gesteund door een doek oid, dan went ze er alvast aan dat ze niet meer bij jou aan de borst ligt in de nacht en in haar bedje blijft. Misschien is dat een idee?
    Ik denk inderdaad dat de lichte slaap en de sprijdbroek er wel mee te maken hebben.
    Tja, de harde aanpak? Laten huilen en nee zeggen? Kost vaak nog meer energie dan even voeden.
    Eén ding is zeker:eek:oit zal ze geen nachtvoeding meer nodig hebben, maar wanneer....?

succes
    linda

Deel Deze Pagina