Huilen na de borstvoeding

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door Julia82, 5 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Julia82

Julia82 Bekend lid

17 nov 2009
    552
    0
    0
    Hoi!

Mijn dochtertje is nu 4 maanden. Ik geef volledige borstvoeding.
    Ik voel me best onzeker of ik wel voldoende melk heb.
    Ze groeit prima, en is zeker niet mager.
    Ook heeft ze goeie plasluiers.
    Toch gaat ze altijd huilen na de borstvoeding, ze is ook heel snel klaar met drinken.
    sNachts slaapt ze wel 12 uur aan een stuk.
    En daardoor wil ze overdag wel vaker, dus ik voed regelmatig om de twee uur, soms 3. Ik kom aan 6 a 7 voedingen per dag.
    Ze geeft nooit over, want ik las op internet dat kinderen met een reflux ook huilen na de voeding.
    Heeft u een idee waarom ze huilt? Heb ik toch te weinig voeding, of is dat het niet?

Alvast bedankt! Groeten, Julia

2. Teddy

Teddy Bekend lid

20 okt 2011
    695
    0
    0
    Hallo Julia,

Als ze goed groeit (100-200 gram per week) en voldoende poept en plast hoef je niet te twijfelen aan je voeding. Je kindje doet het er hartstikke goed op en je volgt helemaal haar ritme. Huilen is niet altijd een teken van honger. Het kan ook zijn dat ze buikpijn heeft na het eten, of dat ze nog graag wat zou willen zuigen. Kun je haar wel troosten als ze huilt? Wil ze dan wel op de arm?

Als je twijfelt of er sprake is van reflux dan zou je eens met de huisarts kunnen overleggen. Persoonlijk denk ik van niet, maar dat is lastig vanachter de computer te beoordelen.

3. Julia82

Julia82 Bekend lid

17 nov 2009
    552
    0
    0
    Hoi Teddy,

Bedankt voor je info!
    Ik kan haar heel snel troosten na de voeding, eigenlijk is het zo weer over. Voor mijn gevoel baalt ze gewoon dat het op is ofzo, zou dat kunnen? Ik leid haar dan af, en daarna is het weer een brede glimlach. Je antwoord stelt me wel gerust, dat het dus niet de voeding is.

Over voeden op verzoek gesproken, kan je zelf haar ritme omdraaien, of is dat niet wijs? Zij slaapt nu ongeveer van 23.00 tot sochtends 10.00. Ik zou het handiger vinden als ze savonds eerder de laatste voeding neemt, en dan sochtends eerder komt. Dan kan ik zelf ook wat eerder naar bed, want dat schort er vaak nog aan om op tijd in bed te liggen.

Groeten, Julia

4. Teddy

Teddy Bekend lid

20 okt 2011
    695
    0
    0
    Probeer het maar gewoon uit! Kijk maar of je haar de laatste voeding eerder kunt geven en wat ze dan doet. Ik kan je echter geen garanties geven.

Deel Deze Pagina