Mijn mannetje krijgt flesjes afgekolfde melk mee naar kdv in medela flesjes of in flesjes van het kruidvat. Nu kan hier maar 160 ml in. Over een paar weken drinkt 'ie per voeding meer dan dat. Ik haal 's avonds het flesje met melk uit de diepvries, dat is 's morgens dan vrijwel ondooit. Ik heb ook Avent bekers en ijsklontzakjes in de diepvries staan, maar dat vind ik eigenlijk nogal een gedoe, om met een bundeltje ijsblokjes of een klont melk uit het Aventbakje op het kinderdagverblijf aan te komen. Dan moeten de leidsters gaan uitpuzzelen hoeveel ijsblokjes in de fles moeten enzo. Eigenlijk ben ik dus op zoek naar flessen waar 200 ml in kan en die ik ook in kan vriezen. Hoe doen jullie dit. Iemand met tips?
Ik had flessen van de Hema van 200ml, kan dus wel meer dan 200ml in. En die grote Aventbekers, die haalden we eruit als Eva thuis was met mijn vriend, kon hij het overgieten. Vaak als het nog niet helemaal ontdooid is, kan je het wel met een vorkje los 'prakken' en overscheppen. Maar het makkelijkste is inderdaad grote flessen pakken.
elke willekeurige smalle hals fles past onder je medela kolf en kun je ook in de vriezer zetten. geen enkel probleem. voor een euro of 2 per fles heb je zo een hele voorraad. ik vond dat toch te duur en te veel ruimte innemen in de vriezer (maar ja, hier ligt ook een paar liter in de vriezer) en ik heb dus gewoon diepvrieszakjes in de vriezer liggen met melk.
Ik heb nog nooit grote flessen bij het Kruidvat gezien, vandaar mijn vraag ook. Die aventbakjes zijn wel handig om thuis te gebruiken, maar voor het kinderdagverblijf is een fles gewoon handiger volgens mij. Twee flesjes per dag, dus vier flesjes max in de diepvries. Valt wel over heen te komen. En de flessen die ik maandag kolf gaan dinsdag mee naar kdv, dus die komen niet in de diepvries. Dat gaat voor meer dagen op.
avent flessen zijn ook tot 260 geloof ik! ik gebruik zelf altijd de avent bekers 240 ml, dan haal ik ze een dag avn te voren uit de vriezer, zet ze in de koelkast en dan giet mijn man het in de fles..