Ontsteking?

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door skiwi, 31 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. skiwi

skiwi Fanatiek lid

15 jun 2012
    4.270
    402
    83
    Vrouw
    Hallo,

Het is misschien een beetje raar dat ik uw hulp nu al inroep maar ik heb het idee dat jullie mij kunnen helpen.
    Ik ben op dit moment 30 weken zwanger en behoorlijk ziek. Toen ik ongeveer 20 weken zwanger was is op mijn tepel een wit/gelig bultje ontstaan. Ik dacht dat dit normaal was en van de beginnende melkproductie kwam.
    Een week of 3/4 geleden voelde ik een knobbel in mijn borst. En ik dacht het is gewoon een kliertje. Nu ben ik al bijna een week ziek. Het begon met duizelingen, later ook hoofdpijn, vocht vasthouden en misselijk. Nu al sinds maandag koorts. Omdat de symptomen leken op zwangerschapsvergiftiging heb ik dinsdag even naar het ziekenhuis gemoeten (hier sta ik onder contole vd gyn). Ctg gehad en mijn urine en bloed is gecheckt. Mijn bloeddruk is wel wat gestegen maar niet bijzonder hoog. Alles was goed en ik moest het thuis maar uitzieken.
    Nu kwam er gisteravond ineens een wittig goedje uit mijn tepel. Echt een slangetje. Ik kon het er ook zo uitduwen. (sorry voor de details). Uiteindelijk kwam er ook bloed mee. Sindsdien is mijn borst er weer mooier uit gaan zien. Het voelt wel iets pijnlijk en de knobbel is niet helemaal weg.
    Mijn vraag: denk jij dat dit mijn ziek zijn veroorzaakt en moet ik weer contact opnemen met het ziekenhuis? De koorts is nog niet gezakt. En wat kan ik verder doen? Ik wil niet voor alle kleine dingen bellen. Alvast ontzettend bedankt voor het meedenken.

Groeten Sanne

2. Saskia

Saskia Lactatiekundige

17 apr 2012
    818
    0
    0
    Hoi.

Het klinkt als een verstopt melkkliertje wat inderdaad mogelijk is over gegaan in een ontsteking. (dat kan zelfs al in de zwangerschap)

Gezien je al een paar dagen koorts heb wil ik je inderdaad adviseren om langs je huisarts te gaan. Laat je borst even goed nakijken. Mogelijk dat je een antibiotica kuurtje gaat krijgen.

Succes en beterschap.

Groetjes Saskia

3. skiwi

skiwi Fanatiek lid

15 jun 2012
    4.270
    402
    83
    Vrouw
    Ik heb nu geen koorts meer. Wel is het knobbeltje terug en voelt mijn borst pijnlijk aan. Ik voel me nog erg moe.
    Vanochtend heb ik de huisarts gebeld en de hele situatie telefonisch uitgelegd. Er werd me gezegd dat ik niet langs hoefde te komen. Ik kon wel alvast een afspraak maken voor maandag. Dit heb ik niet gedaan omdat ik moeilijk in kan schatten hoe het ervoor staat dan. Zodra de koorts terug komt moet ik wel langskomen. Ook al is het weekend, dan naar de huisartsenpost.

Bedankt voor je antwoord.

groetjes Sanne

Deel Deze Pagina