Ik heb een probleem. Mijn dochter weigert de fles. Ze speelt een beetje met de speen. De eerste 8 weken heeft ze soms de fles gehad. Nu is ze 11 weken en weigert ze de fles. We hebben de Tommee Tippee en Avent natural geprobeerd. Iemand nog tips? Hoe kunnen we haar trainen om uit de fles te drinken? Kan ik de Dr Brown fles ook proberen zonder het ventielsysteem? Zo'n set had ik nog, maar het ventielsysteem heb ik weggegooid.
hier ook een flesweigeraar tot de dag dat ik ging werken (15 weken). Hier was de truc: man lopend door het huis met baby op de arm en haar vooral niet aankijken! Tip: geen druk, maak eventueel een plan B (jij naar baby toe of baby naar je werk, open bekertje/vingervoeden), spelen met de fles, verschillende houdingen, voor het raam... nu is ze bijna 6 maanden pakt de fles, houdt de fles vast en drinkt het zelfstandig, waar ik bij zit. Dus zo kan het gaan. Hier gebruiken we de Avent.
Hier ook eerst een flesweigeraar - tommee tippie, avent natural, etos eigen merk,difrax breed en smal, dr brown smal, medela calma pakte hij allemaal niet. - Dr Brown brede fles pakte hij wel. Oh ja zonder ventielsysteem zo ik niet doen dan lekt die fles als een gek!
Poeh heeel vervelend dit!! Wij hebben er 6 weken mee getobt. Inmiddels is meneer nog geen fan van de fles, maar hij drinkt genoeg om de dag door te komen als ik werk. Ook drinkt hij niet als ik erbij ben! In het begin gaven we de fles niet op schoot, dat associeert hij teveel met de borst. Inmiddels kan dat wel. Wat hier uiteindelijk hielp: een totaal andere fles en speen (hele goedkope!) geprobeerd na 4 dagen niet oefenen. (werd er zelf zo moedeloos van en mn zoontje draaide zn hoofd al weg als de fles eraan kwam!) De fles is toen door mn moeder gegeven en hij ging steeds meer drinken, eerst af en toe zuigen maar steeds meer. t Heeft volgens mij ook wel een beetje het de leeftijd te maken. De zuigreflex is verdwenen en hij moet zelf bedenken om te gaan zuigen aan iets anders als de tepel. Toen hij dat doorhad ging het dus weer! K hoop dat het gauw gaat lukken!