Hallo, Ik ben benieuwd naar de ervaringen met een badbevalling. En dan met name het huren/kopen van een bad en al het "gedoe" er om heen. Een bad bevalling lijkt me namelijk heerlijk, maar ben bang dat het veel "gedoe" is. Hoelang van te voren moet je het bad klaarzetten? En hoe gaat het met opruimen? Is dat veel gedoe? Want neem aan dat mijn man dat gewoon moet doen dan. Kortom ik ben heel benieuwd naar ervaringen. Ook over de bevalling zelf.
Geen ervaring met bad bevalling maar mn zusje wilde dit wel bij haar 2e bevalling. Bevalling moest uiteindelijk ingeleid worden dus badbevalling ging niet door. Huren was duur en ze heeft er 1 via marktplaats gekocht. Volgens vlos moest ze hem opzetten wanneer bevalling duidelijk ging beginnen. Je gaat hem niet van te voren al opzetten. Kan dagen maar ook weken duren voordat kleine komt. Zit je daar met zo'n bad in je kamer Tijdens weeen kan je hem al opzetten om weeen erin op te vangen. Maar ja, water word natuurlijk wel ondertussen koud.... kan je we ondertussen aanvullen met heet water maar op een gegeven moment is het natuurlijk vol. Vullen met tuinslang en voor het legen kan je ook een slang naar buiten leggen. Maar moet je man inderdaad doen. Mij lijkt het een hoop gedoe. EN, vlos moet ook maar een badbevalling willen doen. Niet elke. Vlos wil dit doen.
Ik heb het wel besproken met mijn verloskundige en die staan er achter. Heb ook wel een site gevonden waar ik redelijk voordelig een bad + toebehoren kan huren (en sommige dingen kopen uiteraard). Maar vraag me af of het echt heel veel gedoe is. Mij lijkt het namelijk van wel. En dan weet ik niet of ik dat mijn man aan wil doen.
Maar dat is toch heel anders... In geboortehuis staat al een vast bad. Dus daar kan je zo instappen (als hij niet door een ander bezet is, niet alle kamers hebben er 1) TS zal een bad op moeten gaan zetten in de woonkamer.....
Ik heb 1 keer het grootste deel van mijn bevalling in bad gedaan, de weeen opgevangen, op het laatst moest ik eruit vanwege ruimtegebrek in de badkamer, dus de geboorte zelf moest op bed plaats vinden. Ik las iets van een tuinslang, dta kan dus niet, het moet een speciale slang zijn omdat er in tuinslangen een stofje zit ofzo, lijkt me ook niet zo hygienisch trouwens. Ik vond het opzetten best meevallen, ik had het bad vanaf week 37 opgeblazen en rechtop gezet in de ruimte. Meestal valt je kind er niet zomaar uit en bouwt de bevalling zich geleidelijk op dus heb je genoeg tijd om het bad klaar te maken, tenzij je direct in een weeenstorm belandt, maar daar gaan we niet van uit natuurlijk. Ik vond het opvangen van de pijn erg prettig in het bad en de bevalling ging ook vrij snel, ik geloof dat ik een stuk of 10 echt pijnlijke weeen heb gehad en toen was het al zover, was wel mijn 6e kind maar toch... Ik had graag de geboorte ook in bad gedaan lijkt me heel bijzonder, misschien deze keer alsnog een poging
Oja ik heb 1 gekocht, bij de oerbron, die zijkanten leken me veel fijner dan zo'n huurbad dat opgezet wordt met een frame.
Bedankt voor de reacties. MamaDeluxe, was het veel gedoe om het bad weer op te ruimen? En ik snap dat het tijdens de bevalling wel gewoon opgeblazen kan worden e.d. Al had ik gelezen ergens dat het bad minimaal 4 uur moet staan voor er water in mag? En ik weet niet hoe snel het bad gevuld is. Hoef natuurlijk met vanaf wee 1 in het bad, dat zou dan wel eens erg lang kunnen zijn natuurlijk (hoeft niet). Je weet tenslotte niet hoe de bevalling gaat. En dat is ook het lastige er aan... Ik hoop echt dat het toch gaat werken en het niet teveel gedoe is. Ben daarom wel benieuwd naar meer ervaringen. PS: super gaaf zeg zwanger van de 7e!
Ik ben me ook aan het orienteren op een waterbevalling. Dus ik lees mee. Kom maar op dames met de ervaringen
Ik wil gaan bevallen in een bad van waterooievaar.nl. Heb veel verhalen gehoord dat het echt heel fijn voor de meeste is,zeker als je echt ook rustig wordt in water.Ik heb dat namelijk wel,als ik ziek ben bv sta ik uren onder de douche,dus ik verwacht wel dat het voor mij gaat werken,en het schijnt dat je kind dan een wat makkelijkere overgang krijgt van buik naar geboorte.
Even deze uppen, zijn er nog dames die hun ervaring willen delen? Heb inmiddels groen licht van mijn vlos voor een badbevalling dus ben me nu aan het inlezen