kolven voor voorraad

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door Lotteke1980, 18 jan 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lotteke1980

Lotteke1980 Bekend lid

23 aug 2010
    581
    15
    18
    Vrouw
    Beste lactatiekundige,

Mijn zoontje is 7 weken en krijgt volledige BV. Dit gaat goed. Hij groei goed en weegt al zo'n 5700 gram :D En sinds een week slaapt hij s'nachts ook al lekker door.

Om mezelf wat meer vrijheid te geven ben ik begonnen met kolven om hem ook de fles te kunnen geven als ik bijvoorbeeld een middagje of een avondje weg ben.

Nu heb ik 3 vraagjes hierover:

1. Wanneer kan ik het beste kolven om een voorraad aan te leggen? Ik heb veel productie en merk dat sinds ik dus 1 maal per dag kolf, mijn borsten wat gestuwd en vol aanvoelen overdag. Ik kolf s'avonds na de laatste voeding omdat ik dan meer tijd heb.

2. Ik kolf de borst af nadat ik voeding heb gegeven. Kan ik beide borsten leegkolven? Of 1 borst? Welke borst?

3. Hij drinkt goed uit de fles. Echter merk ik dat hij niet verzadigd is en na een uurtje de borst nog wilt hebben als toetje. (Blijft dan op zijn handjes sabbelen en kermen) Terwijl hij naar mijn idee voldoende heeft gedronken (130 ml). Is dat normaal? Nu ik nog thuis ben, geef ik hem dan ook maar het 'toetje'.. maar als ik straks weg ben kan ik dit dus niet doen. Ik laat hem dan niet met een fijn gevoel achter. Kan ik daar nog iets aan doen?

Alvast bedankt voor de antwoorden.

2. Heidi Akkers

Heidi Akkers Fanatiek lid

30 jun 2008
    2.754
    0
    0
    lactatiekundige
    Gelderland
    Hoi, ik zal snel antwoord geven:
    Is prima: kolf op een vast moment of na de voeding. In de avond als dat uitkomt is prima.

Voed je zelf iedere keer 2 borsten? Kijk gewoon hoe het voelt op dat moment. in de ochtend zit je vaak ruimer in je melk: kun je beide borsten kolven. In de middag soms minder: kolf je wat prettig voelt.

Misschien gaat het te snel? Hoe lang doet hij over een flesje? Misschien mist hij het lichamelijke contact. Of is het een moment dat hij clustert? (In de namiddag en avond vaak) Mogelijk is de zuigbehoefte niet voldaan. Prima dat je hem toetje geeft. Wanneer ga je weer werken? Tegen die tijd zorg je dat er een toetje in een flesje staat !

Succes!

Deel Deze Pagina