Borstvoeding en werken

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door charmedknorrie, 22 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. charmedknorrie

charmedknorrie Fanatiek lid

3 feb 2009
    3.538
    0
    0
    Lerares
    Almere
    Hoi Mirjam en Saskia,

Over een week of 6 moet ik weer aan het werk na mijn ouderschapsverlof. Mijn kleine meid is dan 6 maanden. Op dit moment geef ik nog fulltime borstvoeding en ik was nog niet van plan hier mee te stoppen, want het loopt nog zo fijn. Nu wil ik straks op mijn werk niet kolven (ohoogstens in noodgevallen) ik heb dit bij mijn oudste wel gedaan (toen ben ik na 3 mnd weer gaan werken) maar dit werkt niet bij mij ik word er compleet gestresst van. Ik sta voor de klas en die combinatie werkt voor mij gewoon niet. Nu vroeg ik me af of het mogelijk zou zijn om de dagen dat ik ga werken (2dagen per week) dan alleen de live voedingen te doen en dus alleen in noodgevallen (dus als mijn borsten het echt niet meer trekken) even in mijn pauze of na schooltijd de druk eraf te kolven. En dat ik dan de overige 5 dagen wel gewoon op verzoek voedt. Graag hoor ik van jullie!

Groetjes en alvast Bedankt

2. Saskia

Saskia Lactatiekundige

17 apr 2012
    818
    0
    0
    Hoi.

Het is een kwestie van proberen denk ik.
    Het niet kolven op je werk zou je productie kunnen doen dalen, maar in de dagen dat je thuis bent zal het weer opgekrikt worden.

Probeer het gewoon.

Groetjes Saskia

3. charmedknorrie

charmedknorrie Fanatiek lid

3 feb 2009
    3.538
    0
    0
    Lerares
    Almere
    Dank je wel! Ik Ga het dan idd gewoon proberen en mocht het niet lukken dan kan ik altijd nog op de ochtend en avondvoeding bv blijven geven.

Deel Deze Pagina