werkdruk op vrije dag/avond. jullie mening

Discussie in 'De lounge' gestart door happyglow, 14 apr 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. happyglow

happyglow Fanatiek lid

18 okt 2012
    2.101
    0
    0
    Accountmanager Binnendienst
    Maarssen
    Mijn man werkt 5 dagen in de week. 1 dag is standaard zijn vrije dag en 1 dag is het bedrijf dicht dus dan werkt niemand. Nu hebben ze met zijn allen eerst gezellig een groepsapp geopend, gewoon om gezellig te appen met zn allen.

In eerste instantie begon zijn werkgever (die ook op de app zit) berichten te sturen over targets e.d. dus ipv de gezellige app werd dit zijn manier van iedereen laten weten wat er werkgerelateerd gedaan moet worden. Deze Apps kwamen vaak na werktijd (in de avond dus) binnen. Dat was niet eens zo'n probleem al was het wel buiten werktijd.

Wat er nu gebeurd is dat hij op vrije dagen dit ook doet..! Ik irriteer me er mateloos aan want mijn man zit dan helemaal te flippen en het verpest onze dag grotendeels tot hij het vergeten is. Zo kwam er een berichtje binnen op 1e paasdag(!) en ineens om 23:30 toen we al in bed lagen en nu weer op een zondag ochtend...! Ik vind dit niet normaal en niet kunnen. Het zijn berichtjes waarin vermeld word dat er slecht gepresteerd is en dit echt zo langer kan, iedereen moet zijn steentje bijdragen enz enz enz.

Mijn man heeft in principe een vaste aanstelling maar het bedrijf gaat gewoon op dit moment erg slecht en ook mensen met een vaste aanstelling worden overgeplaatst of ontslagen door sluiting van filialen e.d. dus mijn man durft er niets van te zeggen. Ik daarintegen ben mans genoeg om zijn baas een whatsapp terug te sturen met mijn mening erin. Ik heb bij hetzelfde bedrijf gewerkt en heb een vrij goede band met hem. Mijn euvel is dan dat ik "de zeurende vrouw" ben en ik weet niet of dat hem ten goede komt op zijn werk natuurlijk...

Wat zouden jullie doen in zo'n situatie?:(

2. Katalaya

Katalaya Fanatiek lid

3 jan 2009
    4.937
    4
    38
    Pubertemmer
    In een vogelkooitje
    Is het niet mogelijk om die groep uit te schakelen op vrije dagen?

Of nóg een groeps-app in het leven te roepen, ééntje nadrukkelijk voor niet-werk-gerelateerde toestanden. (Zoals de lounge in principe niet zwanger/baby-gerelateerd is.)

Dan komt de hint ook wel over, lijkt me.

3. happyglow

happyglow Fanatiek lid

18 okt 2012
    2.101
    0
    0
    Maarssen
    Daar begon die groeps-app mee. Een gezellige app voor alle collega's. Zijn werkgever is ook iemand waar je ontzettend mee kunt lachen dus het was in mijn ogen niet vreemd dat hij toegevoegd werd (al kan ik me voorstellen dat niet iedereen zn werkgever op zo'n app toevoegt)

Het lijkt mij dat als de werkgever iets te zeggen heeft dat hij dat op de werkvloer onder werktijden doet. Vaak is mijn vent een half uur later thuis omdat hij ze na werktijd vanalles laat doen zonder uit te betalen. Daar is iedereen nu wel aan gewend onder het mom van "wees blij dat je werk hebt" maar dit gaat gewoon te ver en niemand durft er wat van te zeggen omdat het zo ontzettend slecht gaat...

Uitschakelen van de app gaat niet (wel de berichtgeving voor 24-uur geloof ik) maarja dan mis je ook alle gezellige berichten van je collega's waar die app voor bedoeld is natuurlijk...

4. Enora

Enora Lid

20 feb 2013
    10
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dit is niet het probleem van de werkgever maar van je man. Ik zou uit de groepswhatsapp stappen, heel simpel. En ja, dan mis je maar wat leuke berichten. Als andere mensen het ook vervelend vinden kunnen ze dat ook doen en eventueel een nieuw groepsgesprek openen.

5. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Maken ze toch een nieuwe groep zonder baas :p

6. Katalaya

Katalaya Fanatiek lid

3 jan 2009
    4.937
    4
    38
    Pubertemmer
    In een vogelkooitje
    Ik denk dat de hint wel overkomt als je man voorstelt om er dus nóg eentje bij te maken, maar die dan écht alleen voor leuke dingen.

Op die manier kun je het op een luchtige manier bespreekbaar maken. Ik kan me niet voorstellend dat je man de enige is die er zo over denkt.

7. edelweiss

edelweiss VIP lid

24 jan 2013
    7.328
    474
    83

Dit dus. Gewoon de andere groep dood laten bloeden en op een andere verder gaan zonder baas

8. happyglow

happyglow Fanatiek lid

18 okt 2012
    2.101
    0
    0
    Maarssen
    Het feit dat iedereen altijd honderd uit praat op de app maar er niemand reageert op die berichten zegt denk ik wel genoeg... Toch zegt niemand letterlijk dat hij zich eraan ergert.

Ik zal eens opperen of hij eruit wilt stappen en dat hij dan een nieuwe aan kan maken met de collega's idd. Eens kijken wat hij wilt daarin, daar hebben we het nog niet over gehad. Alleen dat het hem zo kriebelig maakt omdat hij zn baan niet wilt verliezen en ik zit dan met een rusteloze man op onze rust-dag :p

9. alamea

alamea Fanatiek lid

15 jan 2013
    1.270
    0
    0
    De grootste fout was om zijn baas in de groepsapp te hebben. Kan je in Whatsapp niet instellen om op die dag het geluid uit te schakelen?

10. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

11 apr 2008
    10.680
    3.692
    113
    Ik zou sowieso niet deelnemen aan een groepapp met collega's, laat staan waar je werkgever ook nog eens bij zit. Je vrije tijd is je vrije tijd, en dan moet je dat niet gaan verwateren met collega chats etc.

11. jessy77

jessy77 VIP lid

9 aug 2007
    8.640
    5.947
    113
    Zo'n groepsgesprek is toch niet verplicht neem ik aan? lekker niet meer reageren dus, zo simpel kan het zijn.

12. Amare

Amare Niet meer actief

Groepapp verwijderen en verlaten?
    Lijkt me de enige manier om eraf te komen, zonde van het contact met de overige collega's, maar beter voor jullie.

13. edelweiss

edelweiss VIP lid

24 jan 2013
    7.328
    474
    83

Hier hebben ze ook een groep app met collegas en dat gaat echt over de meest uit een lopende zaken. Zoals gister ging het er oven dat de vrouw van collega 1 cake moest bakken. :D alle vrouwen 5 stuks bakken iedere week iets voor hun dat ze lekker hebben bij de koffie op een dag dat ze alleen werken en de rest vrij is.

Maargoed deze 4 komen ook gewone hier thuis eens in de maand

Ik heb zelf met een groep meiden ook een groep app naar gezellig. Is alleen af en toe moeilijk bij te houden. 1 uur gemist 200 berichten :)

14. Katalaya

Katalaya Fanatiek lid

3 jan 2009
    4.937
    4
    38
    Pubertemmer
    In een vogelkooitje
    Ontsla de baas. Probleem opgelost! :D

15. glimworm

glimworm Niet meer actief

mja je kunt wel een nieuwe groep erbij doen voor de gezelligheid, maar blijf je dan niet die vervelende berichtjes van zijn baas op die "oude groep" houden die werk gerelateerd zijn en waarvan je man zo over zijn zeik raakt?
    Ik zou het toch proberen voorzichtig aan te kaarten bij die baas dat hij dat soort dingen gewoon tijdens werkuren moet bespreken.

16. LieseLeentje

LieseLeentje VIP lid

18 sep 2008
    5.406
    138
    63
    Vrouw
    Mijn man zou het aankaarten dat de app daar niet voor bedoeld is, of de app verlaten.

Hij is sowieso niet van de privetijd gesprekken met de baas erbij.

17. Katalaya

Katalaya Fanatiek lid

3 jan 2009
    4.937
    4
    38
    Pubertemmer
    In een vogelkooitje
    Dan de oude groep blokkeren in het weekend.

18. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.267
    6.797
    113
    Wat een ongezonde werkrelatie is dit eigenlijk

In vrije tijd moet zoiets absoluut niet mogen

Voor leuke dingen wel ( moet je zelf weten, persoonlijk zou ik dat ook niet eens doen met collega's) maar een werkgever moet beter weten.

Als hij zijn werknemers ziek wil krijgen moet hij ze in hun vrije tijd ook gaan belasten met werk...

Ik zou er direct uitstappen en dan maar niet "leuk" met collega's appen

19. mimi83

mimi83 Niet meer actief

je hebt werktijd en vrije tijd. Ik zou er dus ook gewoon uitstappen. dan vertellen ze de leuke dingen maar.

20. famke80

famke80 Bekend lid

2 aug 2012
    730
    1
    18
    NULL
    NULL
    Gewoon stoppen met deze app.

Deel Deze Pagina