Ik geef BV, en vanaf dat Danique 5 weken oud was heb ik zo'n 2 of 3x per week anderen (papa, oma, tante, etc.) een flesje laten geven van mijn afgekolfde melk. Ging prima, ze pakte de fles goed en dronk prima. Tot ruim een week geleden, ineens was 't over....... wil de speen niet pakken laat staan zuigen, duwt 't met haar tong naar buiten, trekt haar hoofdje weg, duwt met haar handen, trappelen, spartelen, huilen, en uiteindelijk gillen. Het hele scenario. Heeft iemand een tip om haar weer 'aan de fles' te krijgen? Over 2 weken ga ik werken en is ze 3 dagen op de KDV, dan gaat ze op deze manier wel errug veel hongertjes krijgen
Misschien moet je eens proberen met een ander flesje? Want er zijn veel verschillen in spenen van flesjes, die van Avent is bijvoorbeeld erg groot in vergelijking met die van TommeeTippee (weet niet hoe je 't schrijft), die laatste bootst het best de tepel na.
Hier ook flesdrama's gehad. En Mirre is nog steeds geen fan van de fles. Tips: 1. Niet wanhopen (makkelijk gezegd ...) 2. Fles geven als jij niet in de buurt bent 3. Idd andere speen 4. Speen even warmen 5. De flesgever een kledingstuk aandoen wat jij hebt gedragen 6. Niet te vaak proberen, 1x per dag is al veel (vind ik) - Dikke kans dat je op het KDV eieren voor dr geld gaat kiezen en dan wel de fles pakt. - Als ze dat niet doet: heb je de mogelijkheid om live te gaan voeden (in je kolftijd - 1/4 van je totale werktijd)? Of werk je ver van het KDV vandaan? - Als dat geen optie is: tuitbeker of met een lepeltje (wel een gedoe, maar tis te doen) - Als dat niet lukt: je kindje zal de gemiste voedingen zo nodig savonds en snachts inhalen ... of je zou eventueel kunnen kiezen voor een uur later beginnen/eerder weg ipv kolven (dan zit er dus minder tijd tussen de voedingen). Maar Mirre die had op de eerste oppasdag bedacht dat de fles beter is dan niets ... hoewel het dus wel altijd gezeik is geweest ... zoveel mamamelk door de gootsteen gespoeld ... ... mn lekkere kritische grietje
Hahaha Salapio, laat ik dan maar beginnen met punt 1 Proberen met een ander flesje was ik wel van plan om te gaan doen de komende dagen. Ik gebruik vooral de Avent en heb soms de Tommee Tippee. Maar het gekke vind ik dus dat ze daar weken goed mee heeft gedronken, en inééns is het over en uit met de pret. Ik laat nu de fles idd geven als ik niet in de buurt ben, ga ik even boodschapje doen of de was opvouwen op zolder. Helpt dus ook niet. Maar van dat kledingstuk van mij of de speen bij me dragen zal ik es proberen, wie weet! De leidster op het KDV die ik aan de telefoon heb gehad zei ook dat flesweigeraartjes daar vaak wel de fles pakten. Dat zou fijn zijn, maar het zou ook wel es prettig zijn als mijn man een flesje kan geven en ik ergens naar toe kan gaan. Die leidster had het trouwens over een platte speen proberen. Moet nog even opzoeken wat dat is, hahaha! Het KDV zit vlakbij m'n werk dus ik zou live kunnen gaan voeden. Maar ik heb dat zelf denk ik liever niet, het lijkt me vervelend om die schakeling in m'n hoofd elke keer te maken en weer goed in m'n werk te zitten (ik schakel wat langzaam zeg maar).
Ik heb hetzelfde probleem! Oefen om de dag met kledingstuk, weggaan, andere fles (de simpelste van het kruidvat was het advies van cb). Ik laat Floortje overdag met de speen spelen in haar mond, zodat het geen naar ding wordt (zelf bedacht... ). Ik lees nu hier dat je toch je kind bij het KV brengt, lijkt me zo'n naar idee als je denkt dat ze de hele dag honger heeft. Heel de dag dan huilen? Hoe was dat voor jullie? Ik hoorde van iemand die al overging op een fruithap tussendoor, zodat je als je halve dagen gaat werken het net red met ochtend en middag bv. Iemand weleens geprobeerd of over gehoord. Ik moet dat sowieso aan het cb vragen.
Dit zijn tips van het BV-forum. Een heleboel is al genoemd, maar misschien heb je er wat aan? Ik zit overigens met hetzelfde probleem. Mijn dochter legt een bodempje (50cc) en duwt dan de speen weg. Met als gevolg dat ze een uur later al weer wil drinken.
Dank je Chacha! Met zoveel variatie die we kunnen doen zijn we nog lang niet uitgeprobeerd MamaLotte, mijn dochtertje gaat nog niet naar het KDV hoor. Ik had de leidster aan de telefoon voor de afspraken wen-ochtenden, mijn dochter gaat over 2 weken er naar toe.